SDIM collega's Jeroen en Jesse

Microsoft Advertising:
Adverteren op Bing

Hoewel Google wereldwijd de grootste zoekmachine is, heeft ook Bing een significante groep actieve gebruikers. Door snelle adaptatie van AI-functionaliteiten heeft de zoekmachine van Microsoft potentie tot verdere groei. Voor het vergroten van online groei van jouw bedrijf is Microsoft Advertising daarom het platform om naast Google Ads in te zetten. Microsoft biedt advertentiemogelijkheden aan in Search & Shopping wanneer het gaat om actieve zoekers. Voor het vergroten van awareness heeft Microsoft ook een eigen Display en Native Ads ecosysteem.

  • Tot 10% groei in traffic: De zoekmachine zorgt voor een aanzienlijke uplift in traffic en conversies. 
  • Optimaliseer effectief op ROI of conversie: Microsoft gebruikt machine learnig algoritmes om jouw campagnes optimaal te laten presteren. 
  • Verhoog je rendement: Omdat minder adverteerders Microsoft advertising gebruiken liggen de klikprijzen gemiddeld 33% lager t.o.v. Google. 
  • Minder concurrentie: Door de lagere concurrentie zien we dat de cpc gemiddeld lager ligt vergeleken met Google.
  • Exporteer je campagnes: Heb je al een succesvolle Google Ads campagne? Door de export functie zet je deze gemakkelijk over richting Microsoft Ads. Dit scheelt tijd en geld. 

Optimaal resultaat behalen met Bing Advertising? SDIM adviseert, zet campagnes op en optimaliseert

SDIM is de digital marketing specialist en adviseert een breed portfolio aan opdrachtgevers in het opzetten en optimaliseren van hun digital advertising campagnes, waaronder ook Microsoft Advertising. Voor een optimaal resultaat denken we graag met je mee over de volgende punten: 

  • Het opstellen van een conversiedoel. Ben je een (web)winkel? Dan zou het conversiedoel vaak liggen op verkopen. SDIM kan hierin adviseren in het vaststellen van de juiste ROI voor optimaal campagneresultaat. Als (zakelijk)dienstverlener of NGO kan je doelstelling ook liggen op leadgeneratie. Ook hierin adviseert SDIM over de juiste conversiepunten en de optimale campagnedoelstelling. 
  • Bepalen van de juiste doelgroep: Voor zoekmachine campagnes is het belangrijk om met elkaar een duidelijk beeld van de doelgroep te schetsen. Wanneer we de doelgroep duidelijk hebben adviseren we over het gebruik van de juiste keywords. Ook bij de inzet van Display of Native ads geeft SDIM advies over de in te zetten doelgroep. 
  • Opzet en monitoring: Met doel en doelstelling in het oog gaat SDIM aan de slag met het opzetten van een uitgebreide campagne. Alles wordt perfect opgezet zodat we na livegang kunnen starten met continue optimalisatie.

De specialisten en consultants van SDIM hebben jarenlange ervaring met Microsoft Advertising. We helpen je bij:

1
Opzetten account

Wij regelen een account met perfecte set-up en conversie tracking.

2
Doelstellingen bepalen

Op basis van jouw input en onze ervaring adviseren we over de doelstelling.

3
Optimalisatie

Wij monitoren de campagne continu en passen aan op basis van resultaat en doelstelling.

4
Strategisch advies

Met onze brede online marketing kennis adviseren we breder over de juiste middelenmix.

Waarom SDIM voor Microsoft Advertising?

SDIM heeft jarenlange ervaring met het aanvragen, opzetten en optimaliseren van Microsoft Advertising (Bing Advertising) campagnes rondom verschillende doelstellingen. Daarnaast biedt SDIM:

Official Microsoft Partnership

Al onze Microsoft Ads campagnemanagers hebben de officiële Microsoft certificeringen behaald. Hiermee beheren we de campagne volgens de best practices.

Continue monitoring en optimalisatie

De ervaren specialisten zullen jouw Microsoft Advertising campagne continu monitoren en optimaliseren op de vastgestelde doelstelling.

Rapportage op maat

Bij SDIM krijg je op aanvraag altijd een rapportage op maat. Deze bespreken we periodiek met elkaar. 

Conversietracking perfect geregeld

SDIM werkt met een inhouse team ervaren data specialisten die conversietracking perfect verzorgen. 

Onze klanten
aan het woord

Sinds mei 2022 zijn wij tevreden klant bij SDIM. De consultants zijn kundig en lopen de kantjes er niet vanaf. Er is altijd ruimte en tijd voor vragen en ze denken proactief met ons mee. De resultaten worden goed in de gaten gehouden en de accounts worden voortdurend geoptimaliseerd. Ook wordt er nagedacht over nieuwe kanalen of campagnetypes, dat is erg leuk en verfrissend! Dankzij de expertise op SEA, SEO en CRO gebied hebben we samen al veel stappen kunnen zetten om onze online marketing kanalen te optimaliseren en naar een hoger niveau te tillen.

Inge Wessels
Online Marketeer bij Terre des Hommes
Inge Wessels

SDIM heeft ons geholpen met het opzetten van onze digitale strategie & online marketing strategie voor de internationale expansie van assessment-training.com. Met inhoudelijk sterke adviezen op zowel SEO als PPC en door gebruik te maken van slimme technologieën en nieuwe functies hebben wij in een korte tijd de internationale markt veroverd en een gigantische groei doorgemaakt. De samenwerking verliep altijd perfect en efficiënt. Mocht je de kans krijgen om met SDIM te werken dan kunnen wij dat  van harte aanbevelen!

Daan Funcke van assesment-training.com
Founder van assessment-training.com
Daan Funcke

We zijn erg tevreden met de samenwerking met SDIM. Het uitwerken van campagnes gaat snel en efficiënt, er wordt eigen initiatief getoond voor het starten van nieuwe campagnes en we kunnen ook snel schakelen v.w.b. het aanpassen van de campagnes. Samengevat kunnen we snel schakelen met een meedenkend team. Korte lijntjes met een ervaren accountmanager als Menno helpt hierbij

Jesse Zwart
Oprichter van Dagjeindenatuur.nl
Jesse Zwart

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik

De samenwerking is erg fijn en de maandelijkse updates ook. Dit zorgt ervoor dat we kunnen vertrouwen dat alles goed verloopt. Ik zie momenteel geen gebieden waar het nog beter kan. Als er iets is krijgen we snel reactie en er wordt altijd geprobeerd om ons verder te helpen. Dat is erg fijn!

Annabella Rijksen
PR and Communication Advisor bij De Wolven
Annabella Rijksen

Stichting Lezen en BoekStart hebben uitstekende ervaringen met SDIM rondom het inrichten en onderhoud van de Google Grants, het opzetten van onze online dashboards en het meedenken met succesvolle campagnes op Instagram en Facebook. Deze partij volgt de ontwikkelingen binnen de veranderlijke wereld van online marketing op de voet en is prettig klantgericht!

Gijs van der Hammen
Medewerker online communicatie bij Stichting Lezen
Gijs van der Hammen

SDIM en TMI hebben al jaren een hechte samenwerking op het gebied van Recruitment Marketing. SDIM neemt niet alleen het beheer en optimalisatie van verschillende onderdelen binnen onze online marketingfunnel voor hun rekening, maar levert ook waardevol advies op strategisch niveau. Hun proactieve aanpak en diepgaande kennis van online marketing hebben ons geholpen onze campagnes continu te verbeteren en onze doelstellingen te bereiken. Wij waarderen hun professionele, flexibele werkwijze en zien hen echt als een verlengstuk van ons eigen team. SDIM is een betrouwbare en kundige partner, en we kijken uit naar een langdurige samenwerking.

Mareno de Boer van TMI
Online Marketeer bij TMI
Mareno de Boer

FNV werkt al sinds 2010 heel prettig samen met SDIM. Het team weet alles over online marketing en je kunt iedere vraag bij ze neerleggen. Ze denken altijd goed mee, delen graag hun kennis en door de korte lijnen kunnen ze snel schakelen. Dat is een groot voordeel voor een vakbond, waar soms op korte termijn een online campagne moet worden opgezet. Wij schakelen SDIM regelmatig in voor de grotere social advertising campagnes en bij het opzetten van online wervingscampagnes roepen we vaak hun hulp in voor conversie optimalisatie en de inrichting van Analytics.

Irena Marmelstein
Communicatieadviseur bij FNV
Irena Marmelstein

Het succes van onze samenwerking zit hem vooral in het vertrouwen dat wij in SDIM hebben. Zij weten als geen ander wat er speelt en leeft in de online marketing industrie en op welke zaken wij ons als webshop moeten richten om deze succesvolle lijn voort te blijven zetten. Hierdoor kunnen wij samen snel schakelen en blijven wij de markt altijd net één stapje voor.

Jan de Wagt van Online Deurbeslagshop
Eigenaar van onlinedeurbeslagshop.nl
Jan de Wagt

Innovam helpt iedereen om het beste uit zichzelf en het bedrijf te halen, zodat de mobiliteitsbranche als geheel optimaal functioneert. Met trainingen op het gebied van (bedrijfs)auto- en tweewielertechniek, (after)sales en management en HRM zijn zij dé opleider voor de mobiliteitsbranche. Sinds juni 2015 verzorgt SDIM de online marketing voor Innovam, met onder andere een succesvolle SEO websitemigratie tot gevolg.

Allereerst wil ik graag even met je delen dat ik tot nu toe ontzettend tevreden ben over de samenwerking! Vandaag een hele fijne en nuttige meeting gehad met Misja en Menno.

Jennifer Schregel van Amsterdam Marketing
Business Developer Online bij Amsterdam Marketing
Jennifer Schregel

Kolibrie Next is sinds maart 2018 actief als Horeca Uitzendbureau. Sinds de start van het bedrijf werkt Kolibrie Next prettig samen met SDIM. De specialisten van SDIM adviseren ons op het gebied van SEO, SEA, campagnes, en leadgeneratie via onze social kanalen. Ook tijdens de live-gang van de recent gelanceerde app heeft het SDIM team Kolibrie Next goed ondersteund. Het voelt alsof zij onderdeel zijn van Kolibrie Next en daarmee hebben wij er de volste vertrouwen in om het online Kolibrie Next platform samen met SDIM sterker en groter te maken.

Jolien Broekhuizen
Product manager bij Kolibrie NEXT
Jolien Broekhuizen

SDIM is een digital marketing partner zoals je die zoekt, met veel ervaring en fijne service. Er wordt veel meegedacht om allerlei facetten te optimaliseren en zo een gewenst resultaat te behalen. Dit hebben wij inmiddels opnieuw ervaren bij de lancering van onze compleet vernieuwde webshop, waarbij we de migratie hiervan volledig uit handen hebben kunnen geven.

Ramon Romein van Natureko
Marketing & E-commerce bij Natureko Biodisposables
Ramon Romein

Na mindere ervaringen bij andere partijen hebben we in SDIM een partij gevonden waar we op kunnen bouwen. Vanaf het begin van de samenwerking hebben zij met een probleemoplossende houding onze vindbaarheid in een moeilijke branche verbeterd, met als uiteindelijk resultaat meer conversies én omzet uit de kanalen SEA en SEO. Met Merel en Tom schakelen we met echte specialisten, waarmee we snel en inhoudelijk kunnen schakelen om bijvoorbeeld campagnes voor nieuwe locaties snel draaiend te hebben en de organische vindbaarheid structureel te verbeteren op de voor ons belangrijkste zoekwoorden.

Rob Reintjens
Directeur en IT manager van The Body Clinic
Rob Reintjens

Ik ben met name tevreden over de kwaliteit van het werk en de manier waarop SDIM samenwerkt. Ook al zijn we niet een partij met een mega budget, we voelen ons zeer serieus genomen; er is een grote mate van betrokkenheid. De terugkoppeling van resultaten en het geven van (pro-actief) advies is van hoog niveau. Wat betreft prijs- kwaliteit scoort SDIM goed. Ik raad SDIM dan ook ten zeerste aan!

Wouter Klootwijk van Care Nederland
Manager Fondsenwerving & Communicatie bij CARE Nederland
Wouter Klootwijk

SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio’s/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes – bij vakanties – naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.

Saskia Divendal
Manager Marketing & Communicatie bij Rode Kruis
Saskia Divendal

Laatste
artikelen

Menno Goossens
Menno Goossens
20 juli 2023
Shoppen met het Nieuwe Bing
Generatieve AI is groter dan ooit. Met de lancering van ChatGPT en de integratie in de zoekmachine Bing heeft…
20 juli 2023
5 minuten lezen
Bas van Poorten
Bas van Poorten
31 maart 2023
Click through rate
Wat is Click-Through-Rate (CTR)? De Click-through-rate (CTR) is een verhouding die aangeeft hoe vaak een link of advertentie is…
31 maart 2023
1 minuut lezen

Vraag het aan
onze Microsoft experts