De resultaten waren erg duidelijk: het conversiepercentage steeg met ruim 34% en de opbrengst met 20%! Het verschil zat onder andere in de lagere orderwaarde omdat er geen verzendkosten waren.
Specifiek is daarnaast gekeken voor welke klanten de gratis verzending de meeste impact had, door per situatie (met of zonder verzendkosten) te kijken waar het duidelijkste omslagpunt ligt. Die lag bij Urban Iki rond de €50 euro. Dit was een logisch omslagpunt, omdat de concurrentie van Urban Iki, ten opzichte van andere resellers die al gratis verzending boden, groot was boven dit bedrag.
Voor transacties met alleen goedkopere accessoires zoals een Urban Iki kinderstuur of windscherm was de impact minder groot tot nihil. Qua transacties en opbrengst bleven deze orders nagenoeg gelijk. Het bood hier dus geen meerwaarde om gratis verzending te bieden.
Na analyse bleek het eerder besproken omslagpunt qua marge en kost technisch ook de beste optie. Vanwege deze test is gekozen om vanaf dat moment gratis verzending te hanteren bij Urban Iki vanaf €50.