Remarketing Lists for Search Ads. Nu ook voor Google Shopping

HomeBerichtenRemarketing Lists for Search Ads. Nu ook voor Google Shopping
Geplaatst 9 oktober 2015 - Geschreven door: Tijmen van Duijvenvoorde

Bijna iedereen is wel bekend met Google Remarketing Lists for Search Ads (RLSA). Maar wat nog niet iedereen weet is dat RLSA deze week ook wordt uitgerold voor Google Shopping campagnes. Vanaf nu kan iedereen dus ook voor zijn Google Shopping campagnes profiteren van de voordelen die RLSA biedt.

Wat is RLSA ook alweer?

Voor degene die niet bekend met RLSA zijn, zal ik eerst nog even een korte uitleg geven. RLSA stelt adverteerders in staat om het gedrag van websitebezoekers en zoekgedrag binnen Google te combineren. Door het toevoegen van deze functionaliteit binnen SEA heeft Google de manier van zoekmachinemarketing bedrijven zoals we dit altijd gewend waren drastisch verandert.

In de basis werkt RLSA net zoals de remarketingcampagnes die je vanuit het Google Display Network kent. Websitebezoekers worden verzameld in remarketinglijsten binnen AdWords om ze vervolgens later te kunnen retargeten. Het verschil met de oude remarketing campagnes is, dat je met behulp van RLSA deze bezoekers nu niet bereikt door middel van het pushen van advertenties op andere websites, maar je toont advertenties als deze bezoeker zoekt binnen de zoekmachine van Google. Dit stelt je als adverteerder in staat om te adverteren op relevante keywords, maar alleen bezoekers te bereiken die je website al een keer bezocht hebben.

RLSA voor Google shopping

En nu is er dus een speciale RLSA-functionaliteit speciaal voor shopping campagnes geïntroduceerd. Een nieuwe functie, waarmee je voor bezoekers die eerder op je website zijn geweest en die daarna weer gaan Googlen kiezen om bijvoorbeeld een hoger bod in te stellen (omdat deze vaak relevanter zijn). Voor de rest werkt het inrichten van shopping RLSA bijna precies hetzelfde als de ‘traditionele’ RLSA campagnes.

Vraag of opmerking over RLSA voor Google shopping?

Ben je benieuwd of shopping RLSA voor jouw Adword campagnes interessant kan zijn? Neem dan direct contact op met de SEA-specialisten van SDIM. Zij helpen je graag verder op weg

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *