Wat zijn de beste HTML-5 bannerformaten om te gebruiken in het Google Display Netwerk?

HomeBerichtenWat zijn de beste HTML-5 bannerformaten om te gebruiken in het Google Display Netwerk?
Geplaatst 9 maart 2018 - Geschreven door: Chloë Fonville

Google ondersteunt 20 verschillende bannerformaten voor het Google Display Netwerk in 4 verschillende categorieën; vierkant en rechthoekig, skyscraper, leaderboard en mobiel. De HTML-5 bannerformaten die Google ondersteunt vindt u in onderstaande afbeelding. Naast onderstaande 20 bannerformaten zijn er nog enkele advertentieformaten die regionaal beschikbaar zijn in Polen, Rusland, Zweden, Denemarken en Noorwegen, deze advertentieformaten laten we verder buiten beschouwing.

Ondersteunende advertentieformaten HTML-5 bannerformaten

Vierkant en rechthoekigType
200 x 200Klein vierkant
240 x 400Verticale rechthoek
250 x 250Vierkant
250 x 360Drie keer breedbeeld
300 x 250Inline rechthoek
336 x 280Grote rechthoek
580 x 400Netboard
SkyscraperType
120 x 600Skyscraper
160 x 600Brede Skyscraper
300 x 600Advertentie van een halve pagina
300 x 1050Staand
LeaderboardType
468 x 60Banner
728 x 90Leaderboard
930 x180Banner bovenaan
970 x 90Groot leaderboard
970 x 250Billboard
980 x 120Panorama
MobielType
300 x 50Banner voor mobiel
320 x 50Banner voor mobiel
320 x 100Grote banner voor mobiel


HTML-5 bannerformaten met het meeste bereik

Hoe meer formaten u inzet voor de campagne des te meer bereik u genereert omdat er uit meer formaten kan worden gekozen. Het is niet reëel om alle beschikbare bannerformaten te creëren per campagne in het Google Display Netwerk daarom zullen we de bannerformaten bespreken die zorgen voor het meeste bereik.

Uit onderzoek is gebleken dat 34% van de alle vertoningen in 2017 voor rekening kwam van het bannerformaat 300×250. De mobiele banner 320×50 staat op een tweede plek met 21,9% van alle vertoningen. Het Leaderboard 728×90 staat op een derde plek met 13,9% van alle vertoningen. Alledrie de formaten zijn samen verantwoordelijk voor 70% van alle impressies. Als u veel bereik wilt genereren is het daarom belangrijk om deze drie formaten op te nemen in uw campagne. Als aanvulling voor uw bannerset kunt u nog skyscrapers toevoegen. Hierbij genereren de formaten 160×600 en 300×600 de meeste vertoningen. Hieronder een overzicht van het percentage vertoningen dat elk bannerformaat voor zijn rekening neemt.

 

Uit het onderzoek kwam ook dat 49% van de impressies getoond wordt op een desktop en 51% aan een mobile device. Een mobiel bannerformaat is voor uw campagne dus een must!

Vragen over dit blog?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *