Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opLees hier hoe je Reels maakt voor jouw bedrijf!
Instagram Reels zijn korte en creatieve video’s waarmee je jouw doelgroep goed kan bereiken. Lees hier hoe je succesvol Reels maakt.
Laat je Reels overeenkomen met je huisstijl, de kernwaarden van je bedrijf, de doelgroep en je tone of voice. Een Reel mag speels zijn, maar je kunt in de omslagfoto je huisstijl terug laten komen.
Weet precies wat je doelgroep leuk vindt om te bekijken. Reels bieden de kans om in te haken op nieuwe trends, het nieuws, of een onderwerp waar jij veel kennis over hebt.
Zend niet alleen content, bekijk ook goed wat je doelgroep leuk vindt en reageer op content die zij zelf maken. Houd tot slot in de gaten welke trends momenteel goed werken en bekijk veel Reels om echt aan te voelen wat wel en niet werkt. Op die manier laat je het algoritme ook meteen weten dat jouw account actief ‘meedoet’ op het platform.
Door middel van trending muziek komen video’s eerder onder de aandacht van gebruikers die door Instagram Reels scrollen. De muziek werkt op die manier hetzelfde als een hashtag. Instagram weet welke gebruikers welke muziek leuk vinden en laat content met die muziek vaker zien.
Als bedrijfsaccount heb je niet altijd toegang tot alle muziek, maar je kan met andere muziek alsnog inspelen op populaire ideeën en trends.
Je kan een partner of influencer ook taggen in je video of aangeven dat jullie de video in samenwerking hebben gemaakt. Jouw partner kan de Reel vervolgens delen op het eigen profiel. Op die manier wordt jullie bereik bij elkaar opgeteld.
Het algoritme vindt het fijn als jouw account ook echt actief is. Instagram is gratis, dus hoe langer jij online bent, hoe meer geld er wordt verdiend aan de advertenties die jij ziet. Kom het algoritme daarom tegemoet en blijf een tijdje online. Reageer direct op de reacties en DM’s die binnenkomen en houd in de gaten wat andere accounts plaatsen en reageer hier actief op. Ontdek je zelf trucjes die positief inspelen op het algoritme? Herhaal deze kunstjes dan vaker.
Wereldwijd worden Reels opgenomen met smartphones. Het is daarom niet nodig dat je altijd alle Reels met een HD camera opneemt. Dankzij smartphone video’s blijf je als merk persoonlijk en menselijk overkomen. Zorg wel dat je altijd de beeldverhouding 9:16 aanhoudt, zodat de content niet slordig oogt. Een HD video is natuurlijk wel mooi om in te zetten voor campagnes!
Aangezien Instagram Reels een veelbekeken platform vormt binnen Instagram, is het interessant om Instagram Reels Advertising in te zetten. Onderzoek eerst goed of jouw doelgroep interesse heeft in Instagram Reels en wat voor soort content zij grappig of interessant vinden. Als je dit weet, kan je doelmatig een campagne opzetten via Instagram Reels.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op