Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opBlijf up-to-date over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van social media. In deze social update ontdekt u meer over de nieuwe ‘Search Insights’ tool van YouTube, de uitbreiding van het Tweet Analytics Display op Twitter en de ‘Take a Break’ feature van Instagram.
Facebook breidt uit op het gebied van e-commerce door shopping en product discovery opties toe te voegen in groepen. Zo kan er beter ingespeeld worden op niche targeting en meer community engagement worden gecreëerd.
De grootste nieuwe toevoeging is Shops in Groepen. Dat houdt in dat er een shop toegevoegd kan worden aan een Facebook groep. Als shopping beschikbaar is voor een bepaalde groep, zal het tabje ‘Shop’ zichtbaar worden. Ook zal Facebook product aanbevelingen toevoegen binnen groepen. Op die manier wordt er meer interactie gecreëerd binnen een groep en kunnen leden elkaar helpen om relevante producten te vinden. Leden van de betreffende groep zullen ook notificaties in hun News Feed ontvangen van de nieuwste en meest besproken producten.
Momenteel werkt YouTube aan het beschikbaar maken van nieuwe inzichten in YouTube Studio. Denk hierbij aan informatie over algemene zoektermen die mensen gebruiken in de app, maar ook zoektermen gerelateerd aan uw kanaal en content. Dit is natuurlijk zeel waardevolle informatie. Zeker als het gaat om het creëren van een contentkalender.
De Search Insights tool zit momenteel nog in de testfase, maar zal uiteindelijk beschikbaar worden in het Analytics/Research tabje. Binnen deze tool is het mogelijk om een overzicht te bekijken van zoektermen waar uw viewers op zoeken. Dit overzicht laat zien wat de belangrijkste onderwerpen zijn waar viewers interesse in lijken te hebben, het zoekvolume van elke zoekterm en hoeveel verkeer elke zoekterm heeft gegenereerd voor uw kanaal.
Het tweede onderdeel van de Search Insights tool geeft inzicht in de meest voorkomende zoektermen. Vul een zoekterm in en filter vervolgens op “content gaps only” om inzicht te krijgen in soortgelijke zoektermen met het hoogste zoekvolume waar nog niet veel YouTube video’s op inspelen. Dit kan weer nieuwe content kansen bieden voor uw bedrijf.
Naast Google Trends en Google Search Console kan YouTube Search Insights een zeer waardevolle tool worden om meer inzicht te krijgen in waar het verkeer op uw kanaal vandaan komt en hoe u uw content kunt laten inspelen op zoek trends. Benieuwd? Houd updates over deze tool dan in de gaten!
Tot nu toe zijn de analytics tools van Twitter altijd vrij beperkt geweest en ook niet de makkelijkste in gebruik. Daar komt binnenkort gelukkig verandering in, zodat marketeers meer inzicht in data kunnen krijgen om op basis hiervan hun strategie op Twitter te verbeteren.
Twitter gaat namelijk het Tweet Analytics Display updaten. Dit zal meer inzicht geven in de performance van elke tweet inclusief engagement inzichten omtrent reacties, retweets en likes. Ook zal er specifieke data beschikbaar komen die aangeven waar impressies vandaan komen.
Na vele verzoeken heeft Instagram besloten om gebruikers te mogelijkheid te bieden om losse posts binnen een carrousel te verwijderen. Voorheen moest de hele post verwijderd worden om wijzigingen aan te brengen. Vanaf nu kan er op iOS (en binnenkort ook op Android) simpelweg een afbeelding of video in de carrousel verwijderd worden door op het prullenbak icoontje te klikken.
Carrousels behoren tot de populaire type posts. Volgens recent onderzoek van Mention/Hubspot zorgt de carrousel inmiddels zelfs voor meer interactie dan posts met een enkele afbeelding of video. Ook voor bedrijven zijn carrousels zeer nuttig, aangezien het merk nog beter over te brengen is door middel van meerdere afbeeldingen in dezelfde post.
Op dit moment test Instagram met langere stories, namelijk video’s van maximaal 60 seconden. In dit geval worden de stories in zijn geheel vertoond in plaats van in delen van 15 seconden.
Dit is niet het enige dat Instagram aan het testen is, er wordt namelijk ook gewerkt aan de nieuwe feature ‘Take a Break’. Instagram gebruikers ontvangen hierdoor een melding wanneer ze te lang achter elkaar actief zijn op het platform. Instagram zal door middel van deze feature gebruikers aan gaan moedigen een ‘break’, oftewel een pauze te nemen als zij langer dan 10, 20 of 30 minuten actief zijn op het kanaal. Deze feature wordt met name in het leven geroepen om het langdurig gebruik van Instagram bij tieners tegen te gaan. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat tieners het moeilijk vinden om hun Instagram gebruik onder controle te houden.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op