Google Ad Grants

Google biedt gecertificeerde charitatieve instellingen tot $10.000/mnd Google AdWords mediabudget. Ook musea en minder bekende stichtingen komen gewoon in aanmerking.

Hoe werkt Google Ad Grants?

Aan Google Ad Grants zijn aan voorwaarden en regels verbonden:

Wat levert SDIM op het gebied van Google Ad Grants?

  • De aanvraag zelf (kosteloos inbegrepen)
  • De perfecte set-up van de campagne
  • Second-opinion op bestaande campagnes (kosteloos)
  • Optimalisatie van de campagne op basis van resultaten (biedingen, keywords, campagne Quality score etc.)
  • Toevoegen van alle relevante zgn. AdWords ad-extensions
  • De volledige spend van de Grant, met maximaal resultaat als uitgangspunt
  • Advies over al dan niet toevoegen van een reguliere campagne voor belangrijke, hoog-competitieve keywords
  • De aanvraag voor de verhoging van de Grant

Waarom S&D Interactive Media?

Het is een uitdaging om het volledige Grants budget te spenderen. SDIM zorgt  daarvoor. Aangezien het maximale bod 2 dollar is en de advertentie geen voorrang krijgt op “gewone” adverteerders blijkt het in de praktijk moeilijk om op belangrijke zoektermen als “donateur worden” of “goede doelen steunen” vaak moeilijk om de AdWords veiling te winnen. Meestal zien we dan ook dat er naast een Grants account ook een normaal betaald account wordt gedraaid waarin de belangrijkste concurrerende zoektermen worden opgenomen. Of dat zinnig is bepalen de resultaten van het Grants account. SDIM heeft jarenlange ervaring met het draaien van Grants accounts voor meerdere musea, goede doelen en andere non-profits.

Vragen over Google Ad Grants?

Mike Karregat

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.