Google Grants – tot $10.000/mnd AdWords voor goede doelen

Google biedt gecertificeerde charitatieve instellingen maximaal $10.000,- per maand Google AdWords mediabudget. Ook musea en minder bekende stichtingen komen gewoon in aanmerking.

Hoe werkt het

Aan Google Grants zijn in Nederland voorwaarden en regels verbonden:

Het doorzetten van dit Grants budget voor een ander domein dan in de aanvraag, of inzetten voor relaties, kan standaard helaas niet. Ook het draaien van campagnes voor actiesites met een ander domein is niet mogelijk. Adverteerder moeten op hun eigen domein dus iets moeten verzinnen waarmee dit budget kan worden ingezet. Meestal is dit donateurswerving, maar het kan ook een campagne zijn waarin wordt gevraagd om advies en kennis.

Techsoup

Als uw organisatie voldoet aan bovenstaande voorwaarden dient u zich te registreren via Techsoup om zodoende een ‘token’ te krijgen die u bij Google in kunt dienen om gebruik te mogen maken van Google Grants. Techsoup helpt non-profit organisaties om zich professioneel uit te rusten met producten van de grote IT-leveranciers, zoals Adobe, Cisco, Microsoft, Symantec, en in dit geval Google. De registratie bij Techsoup maakt het mogelijk om gratis, dan wel tegen zeer laag tarief gebruik te maken van deze software.

Waarom SDIM

Het is een uitdaging om het volledige Grants budget te spenderen. SDIM zorgt  daarvoor. Aangezien het maximale bod 2 dollar is en de advertentie geen voorrang krijgt op “gewone” adverteerders blijkt het in de praktijk moeilijk om op belangrijke zoektermen als “donateur worden” of “goede doelen steunen” vaak moeilijk om de AdWords veiling te winnen. Meestal zien we dan ook dat er naast een Grants account ook een normaal betaald account wordt gedraaid waarin de belangrijkste concurrerende zoektermen worden opgenomen. Of dat zinnig is bepalen de resultaten van het Grants account. SDIM heeft jarenlange ervaring met het draaien van Grants accounts voor meerdere musea, goede doelen en andere non-profits.

Wat levert SDIM

  • De aanvraag zelf (kosteloos inbegrepen)
  • De perfecte set-up van de campagne
  • Second-opinion op bestaande campagnes (kosteloos)
  • Optimalisatie van de campagne op basis van resultaten (biedingen, keywords, campagne Quality score etc.)
  • Toevoegen van alle relevante zgn. AdWords ad-extensions
  • De volledige spend van de Grant, met maximaal resultaat als uitgangspunt
  • Advies over al dan niet toevoegen van een reguliere campagne voor belangrijke, hoog-competetieve keywords
  • De aanvraag voor de verhoging van de Grant

Vragen over Google Grants?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.