Google Grants – tot $10.000/mnd AdWords voor goede doelen

Google Grants biedt non-profitorganisaties de mogelijkheid om kosteloos voor maximaal $10.000,- per maand te adverteren op Google AdWords. Een Google Grants campagne is niet alleen voor grote organisaties. Ook musea en minder bekende stichtingen komen voor het Google Grants budget in aanmerking.

Hoe werkt het Google Grants Programma

Google stelt enkele voorwaarden aan een non-profitorganisatie. Om in aanmerking te kunnen komen voor het beschikbare gratis Grants Budget zijn enkele voorwaarden en regels verbonden. De belangrijkste voorwaarden zijn:

  • Organisaties moeten een Charitatieve non-profit organisatie zijn
  • Een goede reputatie hebben
  • Geregistreerd zijn als een Techsoup-partner
  • Erkend als Non-Profitorganisatie

Als je aan deze voorwaarden voldoet stelt Google Gratis $10.000 beschikbaar in het account om te adverteren.

Techsoup

Om in aanmerking te komen voor het TechSoup programma moet u een stichting, vereniging of kerkelijke organisatie zijn én een ANBI of SBBI status hebben.
Techsoup helpt non-profit organisaties om zich professioneel uit te rusten met producten van de grote IT-leveranciers, zoals Adobe, Cisco, Microsoft, Symantec, en in dit geval Google. De registratie bij Techsoup maakt het mogelijk om gratis, dan wel tegen zeer laag tarief gebruik te maken van deze software. Als u via Techsoup een zogenoemde ‘token’ heeft gekregen kunnen wij die voor u bij Google in dienen om gebruik te mogen maken van Google Grants.

Waarom SDIM

  • SDIM  is door Techsoup geselecteerd als Techsoup Preferred Partner. Dit is een titel waar we trots op zijn maar vooral ook een titel die u de garantie biedt dat uw Google Grants campagne op de juiste manier beheerd wordt.
  • SDIM kent de beperkingen van Google Grants en speelt daarop in.
  • SDIM kent de online advertising wereld als geen ander en is als eerste op de hoogte van de vernieuwde regelgeving omtrend het Grants programma.
  • Wij zullen er altijd voor zorgen dat u voldoet aan de voorwaarden van het Grants account, ook als de omstandigheden veranderen.
  • Wij zullen altijd met u meedenken hoe u het (totale) marketingbudget dat naast Grants beschikbaar is het best kunt uitgeven, ook als dit een beperkt budget is.
  • Het is voor ons een uitdaging om het volledige Grants budget te spenderen.
Aangezien het maximale, handmatige, bod $2 is en de advertentie geen voorrang krijgt op “gewone” adverteerders blijkt het in de praktijk moeilijk om op belangrijke zoektermen als “donateur worden” of “goede doelen steunen” de AdWords veiling te winnen. Ook met de inzet van een automatische biedstrategie “conversies maximaliseren”, waarmee dit maximale bod overschreden kan worden, zien we vaak geen resultaten op commerciële zoektermen ivm de heftigere concurrentie daarop.
Vaak zien we dan ook dat er naast een Grants account, ook een normaal betaald account wordt gedraaid waarin de belangrijkste concurrerende zoektermen worden opgenomen. Of dat zinnig is bepalen de resultaten van het Grants account. SDIM heeft jarenlange ervaring met het draaien van Grants accounts voor meerdere musea, goede doelen en andere non-profits. Wij kijken graag eens met u mee om u een vrijblijvend advies te geven.

Wat levert SDIM

  • De Grants aanvraag bij Google (kosteloos inbegrepen)
  • De perfecte set-up van de campagne
  • Second-opinion op bestaande campagnes (kosteloos)
  • Optimalisatie van de campagne op basis van resultaten (biedingsstrategie, keywords, campagne Quality score etc.)
  • Toevoegen van alle relevante AdWords ad-extensies
  • De volledige spend van de Grant, met maximaal resultaat als uitgangspunt
  • Advies over al dan niet toevoegen van een reguliere/commerciële campagne voor belangrijke, hoog-competetieve keywords
  • De aanvraag voor het toevoegen van eventuele extra domeinen
  • Een up-to-date campagne die altijd aansluit bij de veranderende regelgeving

Vragen over Google Grants?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.