IAB Ad Spend Study 2017: Digitaal groter dan traditionele media

Zoals we inmiddels gewend zijn publiceert Deloitte, in opdracht van het IAB Nederland, ieder half jaar de Online Ad Spend Study. Dit keer gaat het om de resultaten over het volledige jaar 2017. De belangrijkste conclusies:

  • De totale digitale advertentiemarkt is met 9% gestegen.
  • 42% van alle digital advertising uitgaven waren op mobiel. De stijging van de spend op mobiel is daarmee 19%.
  • Digital out of Home (DOOH) is de grootste stijger met een stijging van maar liefst 116%!
  • Video advertising steeg met 40%.
  • Social media advertising steeg met 39%.
  • Programmatic advertising steeg met 17%.
  • Paid search advertising is met 12 % gestegen.

Digitale advertentie kanalen in 2017 verder gegroeid

Ook in 2017 is de spend op digitale advertentie kanalen dus weer gegroeid. Iets waar we bij SDIM uiteraard erg blij mee zijn. In 2017 waren de totale uitgaven aan digitale media groter dan de uitgaven aan niet-digitale media. Het volledige rapport kunt u downloaden op www.iab.nl.

Resultaten bestedingen in de totale advertentiemarkt

Resultaten bestedingen in de totale advertentiemarkt

De resultaten over de bestedingen in de digitale advertentiemarkt kwamen mede tot stand dankzij de input van SDIM.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *