Succesvolle campagnes draaien voor App Installaties
Het promoten van je App is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsgroei. Daarom leggen wij je graag uit welke campagnes je kan draaien voor een succesvolle groei in het aantal downloads.
Even wat achtergrond informatie
In 1997 ontstond de eerste ingebouwde app op de Nokia 6110: ‘Snake’. 11 jaar later bracht Apple, naast zijn ingebouwde apps, de Apple App Store uit. Vanaf dat moment konden gebruikers hun eigen Apps downloaden. Al snel volgden andere spelers zoals Google Play en Amazon App Store.
Kanaalkeuze
Afhankelijk van je doelgroep en doelstelling maak je een keuze tussen diverse kanalen. De onderstaande kanalen dragen een grote bijdrage bij aan een succesvolle app campagne:
- Google Ads
- Meta
- Apple Search Ads
- X
Google Ads
Via Google Ads zet je één App campagne op waarbij je jouw App kan promoten op verschillende Google platformen:
- Google Zoeken
- Google Play
- YouTube
- Demand Gen
- Google Display Netwerk
Content
Google maakt diverse advertenties van de gegeven informatie uit de App Store. Het zelf schrijven van advertentieteksten & componenten en het uploaden van afbeeldingen & video’s is dus niet noodzakelijk. Het invullen van biedingen, budgetten, talen en locaties dien je wel in te vullen.
Doelstelling
Je hebt keuze uit drie campagnedoelstellingen:
- 1. App-installaties
- 2. App-engagement (app-downloaders opnieuw bereiken voor specifieke app-in acties)
- 3. Pre-registratie voor app (alleen Android)
Meta Ads
Je kan je app promoten op Facebook, op Instagram en in het Meta Audience Network.
Content
Kies één afbeelding, video of carrousel als advertentietype. Uiteraard kan je de verschillende types ook naast elkaar testen in één campagne.
Doelstelling
Je hebt keuze uit drie campagnedoelstellingen:
- 1. App-installaties
- 2. App-gebeurtenissen (bijvoorbeeld een in-app aankoop of een volgende level bij een game)
- 3. Klikken op link
- 4. Conversie waarde maximaliseren
Apple Search Ads
Met Apple Search Ads adverteer je met je ad alleen in de App Store van Apple. In tegenstelling tot de App store van Google, hebben de downloads in de Apple App store van een Ad wél invloed op de organische positie in de store.
Content
Net als bij Google Ads, worden de advertenties bij Apple Search Ads ook automatisch gecreëerd. Dit gebeurt op basis van de content en afbeeldingen/video’s op je Apple Store product pagina.
Doelstelling
Je hebt keuze uit drie campagnedoelstellingen:
- 1. Basic (vertoningen)
- 2. Advanced (app-installaties)
X Ads
Het voormalige Twitter is ook geschikt voor App campagnes. De advertenties worden dan getoond in de standaard tijdlijn, profiel pagina’s of aan de top van relevante zoekresultaten.
Content
Net als bij Meta, kies je het advertentietype bij X ads. Zowel afbeelding, video als carousel ads zijn beschikbaar. Andere gegevens zoals advertentieteksten, beoordelingen, aantal downloads en prijs worden wel automatisch gegenereerd in de advertentie.
Doelstelling
Je hebt keuze uit drie campagnedoelstellingen:
- App Installaties
- App Klikken
- App Purchase Optimization (Cost per purchase doelstelling. Alleen voor Android Apps)
SDIM kent de belangrijkste benchmarks en targeting mogelijkheden. Heb je hulp nodig? Neem gerust contact op voor advies!
Hulp nodig met campagnes?
Reacties (0)