Amazon advertising

Sponsored Products beheer en optimalisatie

Wanneer uw Amazon Sponsored Products campagne is opgezet kunt u deze natuurlijk niet laten lopen zonder er nog aandacht aan te besten. Door continue te optimaliseren zal uw omzet toenemen. SDIM helpt u bij het doorlopend optimaliseren van uw campagnes en dus bij het verhogen van uw omzet uit Amazon advertising.

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
  • Amazon Advertising Accreditation
HomeDienstenE-commerce marketingAmazon advertisingSponsored Products beheer en optimalisatie

Is optimalisatie van Amazon Sponsored Products campagnes nodig?

Met een goed doordachte set-up legt u een goede basis voor een Sponsored Products campagne. Maar net zoals bij een Google Ads campagne verandert de markt en is continue optimalisatie nodig. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe concurrentie waardoor de klikprijzen omhoog kunnen gaan. Als u daar niet bovenop zit kan het zijn dat u ineens onrendabel aan het adverteren bent. De meest belangrijke redenen om de campagnes te optimaliseren zijn:

  • Doorlopend verbeteren van de omzet die u uit Amazon haalt
  • Specifieker adverteren op bepaalde keywords o.b.v. de zoekwoorddata
  • De inzichten uit de campagnes kunnen u helpen bij het optimaliseren van producttitels en beschrijvingen
  • Actief bezig zijn met uw account zorgt ervoor dat u snel kunt inspelen op trends en ontwikkelingen
  • Altijd uw meest recente aanbod adverteren op Amazon

De optimalisatiemogelijkheden binnen Amazon Sponsored Products

Uw Amazon Sponsored Products optimaliseren kan veel tijd kosten. Uiteraard is dit afhankelijk van de hoeveelheid producten die u aanbied. Ongeacht het aantal producten dat u adverteert zijn de volgende optimalisaties belangrijk om doorlopend op te pakken:

  • Monitoring en bijsturing op afgesproken doelstelling
  • Uitbreiden van uw productassortiment binnen de campagnes
  • Biedingsoptimalisatie
  • Uitsluiten van irrelevante zoekopdrachten
  • Toevoegen van keywords/producten o.b.v. zoektermenrapportages

Waarom uw Amazon Sponsored Products laten optimaliseren door SDIM?

Heeft u meer vragen over het optimaliseren van Amazon Sponsored Products campagnes? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!


Vragen over Sponsored Products beheer en optimalisatie?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op