Remarketing campagnes

Facebook remarketing

Om meer uit uw huidige websitebezoekers te halen, is Facebook remarketing een interessante optie. Er zijn ruim 9 miljoen Nederlanders met een Facebookprofiel, waarvan ruim 6 miljoen dagelijks inloggen. Het potentiële bereik van Facebook is hoog. Met remarketing op Facebook kunt u precies die waardevolle websitebezoekers nog eens bereiken, via Facebook.

Waarom SDIM

  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • In-house ontwikkelde toolkit, of via uw bestaande tooling
  • Altijd het snelst met de nieuwste ontwikkelingen
HomeDienstenRemarketing campagnesFacebook remarketing

Facebook pixel plaatsen

Om van Custom Audiences gebruik te maken, dient u de Facebook remarketingpixel op uw website te plaatsen om zo eigen remarketinglijsten te creëren. Een andere optie is om te adverteren via de Facebook Exchange. Om via de Facebook Exchange te adverteren kunt u specialistische remarketingtools of demand-side platforms zoals bijvoorbeeld AdRoll, AdCrowd, AdForm of DoubleClick gebruiken. SDIM adviseert u graag om de beste keus te maken en een succesvolle remarketing campagne op te zetten.

Facebook remarketing: De voordelen

Facebook is een populair advertentiekanaal. De Facebook profielen geven de adverteerder veel relevante targetingmethoden. Met behulp van remarketing kun je heel gericht uw websitebezoekers nogmaals benaderen binnen Facebook. Hieronder vindt u enkele voordelen van Facebook remarketing:

• U bereikt de gebruiker binnen Facebook. Hierdoor kunt u met uw advertentie de gebruiker eenvoudig sturen naar de Facebook pagina van uw organisatie. Bijvoorbeeld om zo de social fanbase uit te bouwen
• U kunt adverteren op de persoonlijke timeline. De impact van een bannervertoning is vaak groter dan van een reguliere banner
• Hoge relevantie. De gebruikers in de remarketinglijst zijn op uw website geweest, en daardoor vaak bovengemiddeld geïnteresseerd in uw dienst
• Gebruik van ‘social proof’. Onder het gesponsorde bericht worden likes, shares en reacties getoond
• Facebook wordt op meerdere devices gebruikt. U kunt uw doelgroep dus zowel op desktop, tablet als smartphone bereiken
• Als uw bericht veel Likes of Shares ontvangt, kunt u tegen een beperkt budget toch een groot bereik behalen
• Het verhogen van de loyaliteit van uw doelgroep

Facebook remarketing door SDIM

SDIM heeft ruime ervaring met het opzetten en optimaliseren van zowel Facebook campagnes als remarketing campagnes. De door SDIM opgezette Facebook campagnes zijn altijd gericht op resultaat. Dit resultaat kan een doel op uw website zijn, het uitbreiden van uw fanbase of het vergroten van bereik onder uw doelgroep.


Vragen over Facebook remarketing?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op