Facebook Adverteren: wat gaat er veranderen?

HomeBerichtenFacebook Adverteren: wat gaat er veranderen?
Geplaatst 5 juli 2013 - Geschreven door: Jan Dirkzwager

Facebook heeft een flinke inhaalslag gemaakt als het gaat om haar advertentieplatform, maar binnenkort gaat het sociale netwerk het aantal advertentiemogelijkheden flink vereenvoudigen. Momenteel zijn er nog 27 verschillende type ads beschikbaar en de komende maanden zal dit aantal sterk verminderd worden, naar ongeveer de helft.

Wat zijn de (huidige) mogelijkheden?

Een uitgebreid overzicht van de mogelijkheden op het gebied van Facebook adverteren vindt u in ons Facebook Ads overzicht. SDIM houdt de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en we zullen ons Facebook Ads overzicht voortdurend updaten.

Wat gaat er veranderen?

Op basis van feedback, die Facebook van marketeers heeft ontvangen, heeft het sociale medium besloten om de advertentiemogelijkheden te vereenvoudigen. De vele advertentiemogelijkheden en onderlinge gelijkenissen maakte het voor veel marketeers ingewikkeld om binnen Facebook succesvol te adverteren.

Hieronder de belangrijkste veranderingen:

  • Facebook Offers verdwijnt;
  • De optie om een meerkeuzevraag te stellen verdwijnt;
  • Alle advertenties zullen een sociale context bevatten;
  • De gesponsorde verslagen worden hierdoor overbodig en worden geschrapt;
  • De verschillende advertentietypen krijgen dezelfde lay-out (zie hieronder).

Hulp nodig?

Mocht u hulp of advies kunnen gebruiken bij het adverteren op Facebook,  neem dan gerust contact met ons op.

Vragen over dit blog?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *