AdWords callout-extensies zijn nu uit bèta

De Google AdWords callout-extensies waren al enige tijd in bèta, maar deze week is deze extra extensie uit bèta gekomen.Via de callout-extensie kan je extra stukjes tekst plaatsen onder de AdWords advertentie. In onderstaand screenshot van Google vind je een voorbeeld van de callout-extensie.
Google AdWords callout-extensie

De callout-extensies zijn een aanvulling op de overige extensies zoals oproep, locatie en sitelinks. Juist de callout-extensies zijn uitermate geschikt om je USP’s of om een speciale actie in te vermelden.

Al een hele poos geleden gaf Google aan dat AdWords-extensies een wegingsfactor zijn bij het bepalen van de Ad Rank. (Oftewel, je positie van je advertentie.) Het is dus zeker de overweging waard om te kijken of je deze extensie kan toevoegen aan uw campagne(s).

Callout-extensies, wat moet ik weten?

  • De komende weken wordt deze extra AdWords-extensie uitgerold naar alle AdWords accounts. Ze zijn dus op het moment van schrijven niet bij alle accounts beschikbaar;
  • De extensie mag maximaal 25 karakters bevatten;
  • Je kunt deze extensie op verschillende niveaus toepassen. Je kunt ze op account-, campagne- en advertentiegroep niveau toevoegen;
  • De extensie is niet klikbaar, en er komen geen extra kosten bij kijken naast de standaard klikkosten op de advertentie;
  • De callout-extensies kunnen tegelijk worden weergegeven met andere extensies. Net als bovenstaande afbeelding kunnen ze tegelijkertijd met bijvoorbeeld sitelinksreview-ratings en locatie-extensies worden weergegeven in de advertentie;
  • Je dient minimaal twee callout-extensies toe te voegen om vertoond te kunnen worden. Google adviseert om gebruik te maken van vier callout-extensies op de verschillende niveaus.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *