Google Analytics Real-Time & nieuwe interface

In de vorige blogpost kondigden we reeds een aantal nieuwe Google Analytics features aan, waaronder een vernieuwde interface. Het lijkt er op dat deze vandaag voor alle gebruikers in Nederland is uitgerold. De grootste wijzigingen vindt u in de navigatie.

Uw Google Analytics rapport bestaat nu uit de volgende tabbladen:

  • Home: hier vindt u de rapporten die u snel inzicht geven in wat er gebeurt op uw website. Hier vindt u dus ook uw dashboard, waarin u een overzicht kunt samenstellen van de relevantste data;
  • Standaardrapporten: alle standaard rapportages die Google u biedt, waaronder conversies, verkeersbronnen, inhoudsdetails en meer;
  • Aangepaste rapporten: hier heeft u de mogelijkheid om geheel op maat rapportages samen te stellen, zodat u precies die data voor ogen krijgt die u direct kunt inzetten bij de optimalisatie van uw website. Mix en combineer en haal méér uit uw standaardrapporten. S&D Interactive Media helpt u graag bij advies hoe u deze Custom Reports het meest effectief kunt inzetten.

Google Analytics Real-Time

Voor een aantal accounts, die zich hebben aangemeld om in een vroeg stadium deel te nemen aan de Beta, is nu ook Google Analytics Real-Time uitgerold. Omdat wij reeds toegang hebben tot deze Beta, willen we u onze eerste bevindingen natuurlijk niet onthouden. U vindt de nieuwe Real-Time rapportages onder de Home-tab in de nieuwe interface. Onder het onderdeel Real-Time (Beta) vindt u vier verschillende rapportages: overzicht, locaties, verkeersbronnen en inhoud.

Met Google Analytics Real-Time ontvangt u hiermee gedetailleerde informatie over uw bezoekers die op dit moment op de website zijn. Het gaat hierbij om bezoekers die op dít moment een lopende sessie op uw website open hebben staan.

Google Analytics real time screenshot

Google Analytics real time screenshot

Met Google Analytics Real-Time wordt het voor u, als marketeer of website eigenaar, nog gemakkelijker om inzicht te krijgen in wat er op een specifiek moment op uw website gebeurt. Denk eens aan de mogelijkheden om de effecten van een nieuwsbrief, tweet of zelfs een radio- of tv-reclame te meten. Heeft u nog geen toegang tot de Google Analytics Real-Time rapportages? U kunt zich bij Google aanmelden voor Real-Time Beta toegang.

Maakt u al gebruik van de nieuwe Google Analytics versie?

Bovenstaande nieuwe features zijn alleen beschikbaar in de nieuwe Google Analytics versie, welke eerder dit jaar is uitgerold. Maakt u nog geen gebruik van deze nieuwe Google Analytics versie? Log dan in in uw Google Analytics account en kies helemaal rechts bovenin de pagina voor de optie ‘nieuwe interface’. Hoewel het werken in de nieuwe versie even wennen is en er nog een aantal features uit de oude versie niet beschikbaar zijn, biedt de nieuwe versie nu al veel voordelen en . S&D Interactive Media loodst u graag door de data en nieuwe mogelijkheden. Vragen? Neem gerust contact op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *