Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opOp dinsdag 15 maart kondigde Google de uitrol aan van hun nieuwste data management platform: Google Analytics 360 Suite. In dit nieuwe platform voegt Google meerdere tools samen. Google wil met Analytics 360 het gemakkelijker maken om de steeds groter wordende hoeveelheid klantdata inzichtelijk te maken. Zo zorgt Analytics 360 niet alleen dat analytics tools onderling makkelijk te combineren zijn, maar werkt de suite ook goed samen met Google tools als AdWords, DoubleClick maar ook andere externe databronnen. Wat zijn de belangrijkste wijzigingen en wat zijn de voordelen voor u? Ik zet ze in deze blogpost voor u op een rijtje.
Het nieuwe Analytics 360 biedt in totaal zes tools, waarvan er drie echt nieuw zijn en drie een nieuwe naam hebben gekregen.
Google noemt vier belangrijke voordelen van de integratie van de analytics tools in Google Analytics 360:
1. Betere en completere inzichten in klantgedrag over de verschillende touchpoints, kanalen en apparaten. Zo brengt u de hele customer journey in kaart.
2. De suite genereert en verwerkt niet alleen meer data, maar maakt hier ook slimmer gebruik van.
3. U bespaart tijd door de gemakkelijke wijze waarop u overzichten en resultaten kunt delen binnen uw organisatie.
4. Door de integratie van de verschillende tools wordt u relevanter voor uw klanten en verbetert u de brand experience van uw klanten.
Deze wijzigingen komen geleidelijk. De limited beta-versie van Google Analytics 360 wordt nu langzaam uitgerold, dus u zult nu nog weinig veranderingen zien in uw Premium-account. Als u een Premium of Adometry gebruiker bent, zult u door Google tijdig op de hoogte gebracht worden van de nieuwste wijzigingen in uw account of wanneer u een nieuwe tool kunt gaan gebruiken.
Ook goed nieuws voor niet Premium-gebruikers
Gebruikt u geen Premium-account, maar bent u toch benieuwd naar een of meerdere nieuwe tools? Google heeft aangekondigd dat deze ook beschikbaar worden gesteld voor niet Premium-gebruikers. Welke kosten hieraan verbonden zullen zijn, is nog niet bekend. Wel geeft Google aan dat de kosten concurrerend zullen zijn.
Uiteraard zijn de experts van SDIM al aan het ervaren of Google Analytics 360 inderdaad de mooie beloften doet nakomen. We houden u op de hoogte over onze bevindingen. Heeft u in de tussentijd al vragen of opmerkingen over deze nieuwe feature van Google? Neem dan vrijblijvend contact op met de specialisten van SDIM. Wij delen graag onze kennis.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord