KPI’s en website doelen bepalen

U wilt uw online succespercentage vergroten? Het begint allemaal met het sturen op data. Wat zeggen de cijfers in Google Analytics u? S&D Interactive Media u graag bij het opstellen van uw website doelen en KPI’s waarop u wilt sturen. Na het concreet formuleren van uw online doelen en de hieruit voortkomende KPI’s kunt u direct zien wat de huidige situatie is met betrekking tot uw online doelstelling. U krijgt bovendien inzicht in of uw conversie optimalisatie inspanningen effectief en zinvol zijn. U ziet direct waar de knelpunten zijn in de doorstroom door uw site.

Uw online doel bepalen?

Wat is eigenlijk het doel van uw website? Wat wilt u met uw website bereiken? Als u weet wat het doel is van uw website, wilt u dat zoveel mogelijk van uw websitebezoekers dit doel op uw website bereiken. Ofwel: u wilt het conversiepercentage van uw website vergroten. Waarschijnlijk kunt u zich wel herkennen in één van de volgende drie doelen:

  • Het verkopen van producten of diensten: e-commerce
  • Het genereren van leads / het werven van klanten: lead generation
  • Het informeren van uw online bezoekers: brand & product awareness

S&D Interactive Media bepaalt samen met u wat een geschikt, concreet en realistisch doel is voor uw website. Maar hoe kunt u vervolgens bepalen of uw inspanningen om dit doel te bereiken zinvol zijn? Hiervoor ondersteunt S&D Interactive Media u bij het opstellen van geschikte KPI’s.

Succesfactoren van uw website

KPI’s (ofwel Key Performance Indicators) beschrijven meetpunten waaruit het succes van de door u gestelde doelen kunnen worden afgelezen. Zonder deze indicators is het moeilijk om te bepalen of uw inspanningen zinvol zijn geweest. Met goed geformuleerde KPI’s (meetbaar en relevant voor uw website doel) kunt u beginnen met optimaliseren en verbeteren van het succespercentage uw website. Enkele voorbeelden van veelgebruikte website KPI’s:

  1. Conversie percentage: de verhouding tussen het totaal aantal bezoekers aan uw website en het aantal bezoekers dat overgaat tot een gewenste actie (= conversie)
  2. Funnel start percentage: Het aantal bezoekers van het winkelmandje ten opzichte van het totale aantal bezoekers. (Kijken uw bezoekers alleen, of komen ze ook in de bestelfunnel?)
  3. Funnel conversie percentage: Hoeveel van de bezoekers die het mandje hebben bezocht, hebben daadwerkelijk iets besteld?

Doelen en KPI’s bij S&D Interactive Media

S&D Interactive Media werkt graag samen met u aan een maximaal resultaat uit uw website. Om die reden ondersteunen wij u bij het formuleren van uw online doel en bijbehorende KPI’s. Tevens zorgt S&D Interactive Media er voor dat uw online doel en KPI’s nauw aansluiten bij uw zoekmachine optimalisatie inspanningen en uw Google AdWords doelstelling. De Google Analytics Qualified medewerkers van S&D Interactive Media analyseren vervolgens uw website op basis van de opgestelde doelen, om op die manier een zo groot mogelijk positief effect op uw conversiepercentage te creëren.

Vragen over Doelen en KPI's?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.