Campagne call tracking in Google Analytics

S&D Interative Media biedt nu ook meer inzicht uw campagne resultaat door het meten van belletjes die naar aanleiding van uw campagne telefonisch bij u binnenkomen. Niet alleen voor AdWords, maar ook andere campagnes kunnen telefonische contacten worden gemeten.

Voor wie is calltracking belangrijk

Calltracking is nuttig voor elke organisatie waarvoor via de telefoon leads binnenkomen. Tot op heden was call tracking voorbehouden aan alleen grote organisaties, echter inmiddels heeft S&D Interactive Media een product ontwikkeld wat ook voor kleinere organisaties haalbaar en betaalbaar is.

Geïntegreerd met AdWords, Facebook etc.

U krijgt nu dus naast de gebruikelijke resultaat meting (bestellingen, leads, ingevulde contactformulieren etc.) ook inzichtelijk hoeveel telefonische contacten uw campagne heeft gerealiseerd. Ook andere campagnes en bronnen behoren tot de mogelijkheden. Vraag er gerust naar als u contact met ons opneemt.

Google AdWords calltracking & AdWords call extentions

Via AdWords calltracking kunt u (straks ook in NL verkrijgbaar) al een deel van de AdWords belletjes meten die op een apart nummer in uw AdWords advertentie worden getoond via de zogenaamde AdWords call extention. Voor een volledig beeld is dit niet genoeg. Het afvangen van alle telefoontjes moet echter op de website gebeuren. Dat is wat wij bieden, ook voor andere campagnes dan AdWords alleen.

Integratie met Google Analytics

U krijgt de data netjes in uw bestaande meetsysteem, zoals Google Analytics, als doelconversie gerapporteerd. Geen extra meetsystemen dus, maar gewoon waar u al gewend bent te kijken. Zijn uw doelconversies nog niet ingesteld, dan nemen we dat ook voor u uithanden.

Leads herleiden

Sinds kort kunnen wij in veel gevallen zelfs de bedrijfsnaam tonen bij het telefoonnummer van de lead. Zo is het eenvoudig te achterhalen waar je leads vandaan zijn gekomen. Zoals in het voorbeeld hieronder:

Campagne Call Tracking

Wist u dat

Aangezien u nu toch aan het lezen bent over leads en Google Analytics vindt u dit wellicht ook nuttig: Er is een mogelijkheid beschikbaar in Google Analytics om direct leads af te lezen. Als u contact opneemt helpen we u graag om ook dat rapport in te stellen. U krijgt dan periodiek per email de bekende bedrijven die uw website hebben bezocht toegestuurd, ter opvolging door sales.

Kosten

De kosten zijn variabel, maar beginnen al bij enkele tientjes per maand.

Vragen over AdWords campagne calltracking?

Tijmen Duijvenvoorde, van

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.