Data & Analytics

Google Ads rapporten nu ook in Google Analytics

HomeHelpcentrumGoogle Ads campagnesGoogle Ads rapporten nu ook in Google Analytics

Begin deze maand introduceerde Google een nieuwe rapportage in Google Analytics: Google Ads (Bèta). Door uw Google Ads account te koppelen aan uw Google Analytics account is het nu mogelijk om nog dieper in de resultaten van uw Google Ads campagne te duiken. Hieronder een kort overzicht van de nieuwste Google Ads rapporten in Google Analytics.

Google Ads clicks per dagdeel in Analytics

Zo kunt u in het rapport Google Ads Dagdelen precies zien op welk tijdstip van de dag of welke dag van de week uw Google Ads campagne het best presteert. Door de informatie uit deze rapportage te gebruiken bij de optimalisatie van uw Google Ads campagne, kunt u nog meer resultaat uit uw advertenties halen.

Bestemmingsurl’s

Google Analytics biedt u bovendien een eenvoudige analyse van de bestemmingsurl’s van uw Google Ads campagne: welke bestemmingsurl’s kunt u nu het best inzitten voor een effectieve Google Ads campagne? Door de zoekwoorden uit de Google Ads campagne in Google Analytics te combineren met statistieken over de bestemmingsurl’s, kunt u de beste combinaties vinden.

Uw plaatsingen in het inhoudsnetwerk van Google

Maakt u met uw Google Ads campagne gebruik van het inhoudsnetwerk van Google? Met het Google Ads Plaatsingen rapport kunt u de beste sites vinden om uw Google Ads advertenties op te richten. Of juist sites vinden die u beter kunt uitsluiten voor adverteren.

Clicks en kosten

Nu Google Ads kan worden geïntegreerd met Google Analytics, kunnen ook de clicks en kosten van de Google Ads campagne in Google Analytics worden geanalyseerd. Door de data te combineren met ingestelde doelen, e-commerce metingen en verkooptrechter weergaves, kan de Google Ads campagne nog intensiever worden geoptimaliseerd.

Overigens worden de Google Ads statistieken slechts één keer per dag geïntegreerd met Google Analytics, waardoor de data in Google Analytics niet altijd up-to-date zijn en soms enige tijd achterlopen. Door de combinatie met metrics uit Google Analytics zijn de nieuwe Google Ads rapportages echter een zeer grote toegevoegde waarde voor zowel Google Analytics als Google Ads.

SDIM maakt, bij het analyseren en optimaliseren van Google Ads campagnes gebruik van de statistieken uit Google Analytics. Wilt u hulp bij de interpretatie van Google Analytics statistieken of heeft u hulp nodig bij de koppeling van Google Ads en Google Analytics? Neem gerust contact op met de Google Analytics specialisten van SDIM.

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op