Adverteren in Google Maps? Dit zijn de mogelijkheden.

U wilt gevonden worden in Google Maps met uw bedrijf? U kunt dit via Google AdWords bewerkstelligen of middels adverteren via Google AdWords Express.

Gebruikt u geen Google AdWords en wilt u in relatief korte tijd adverteren in Google Maps, dan is adverteren via Google AdWords Express een goede mogelijkheid voor u. Het gebruik van Google AdWords Express is relatief eenvoudig, maar ten opzichte van Google AdWords beschikt het wel over enkele nadelen. De verschillen leest u verder in dit helpcentrum artikel.

AdWords Express

Allereerst moet u via http://www.google.nl/adwords/express/ een account aanmaken, vervolgens wordt er stapsgewijs uitgelegd hoe u lokaal kunt adverteren voor uw bedrijf. De voordelen ten opzichte van AdWords is dat u binnen 10 minuten aan de slag kunt met lokaal adverteren in Google Maps. Daarnaast heeft u geen website nodig betreft het adverteren in Maps. De nadelen zijn er hoofdzakelijk op gericht dat uw campagne automatisch beheerd wordt en dat u ten opzichte van Google AdWords niets handmatig kunt aanpassen. Adverteren via Google AdWords Express is dus een snelle optie, maar is helaas zeer beperkt in campagnebeheer. Alle biedingen en potentiële plaatsingen worden volledig door Google ingevuld. Google AdWords Express bepaalt op basis van uw bedrijfsgegevens wanneer uw advertentie getoond moet worden aan de hand van een bepaalde zoekopdracht.

Google AdWords via zoekpartners

Google Maps maakt onderdeel uit van de zoekpartners van het Google Adwords Netwerk. Het voordeel van AdWords ten opzichte van AdWords Express is dat je biedingen op zoekwoord en op advertentiegroep niveau kan beheren. Zo kun je zelf je campagne sturen richting het gewenste resultaat, dit kan helaas niet in Google AdWords Express. Tevens kun je zelf in AdWords bepalen in welke regio je advertenties worden getarget. Een nadeel van de zoekpartners in AdWords is dat je niet specifiek kan richten op alleen adverteren in Google Maps. U kunt en zult dus dus ook op andere websites van het zoekpartner netwerk vertoond worden. Belangrijk om te weten is dat bij het adverteren via Google AdWords wel een Google Places account is vereist.

Hoe ziet adverteren in Google Maps eruit?

Als u zoekt op “Kinderdagverblijf Leiden” ziet u in de zoekresultaten van Google dat de advertenties ook in Maps worden weergegeven. De AdWords advertenties nummer 1 en 2 vertegenwoordigen de twee blauwe pinnetjes op het naast gelegen kaartje.

Hoe zien de advertenties er uit op Google maps zelf?

Als we vervolgens op de Google Maps kaart klikken worden we doorgestuurd naar Google.nl/maps en zien we vervolgens hoe de advertenties eruit zien. Zoals u kunt zien wordt de advertentie hier ook weergegeven met een blauw pinnetje en de organische resultaten zijn rood van kleur. Wanneer men klikt op het blauwe pinnetje wordt u direct doorgestuurd naar de website van de adverteerder.

Wilt u meer informatie of hulp om uw bedrijf op de kaart te zetten in Google Maps? Schroom niet en neem contact op met S&D Interactive Media.

Vragen over Adverteren in Google Maps? Dit zijn de mogelijkheden.?

Mike Karregat

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.