7 Tips voor het opzetten van een Facebook/Instagram advertentiecampagne

Adverteren op Facebook en/of Instagram is hot, maar toch blijkt het opzetten van campagnes niet altijd in één keer goed te gaan. Met deze 7 tips zorg je dat de campagne meteen goed wordt opgezet.

HomeBerichten7 Tips voor het opzetten van een Facebook/Instagram advertentiecampagne
Geplaatst 17 juni 2020 - Geschreven door: Tim Melief

Het lijkt eenvoudig om een campagne voor Facebook of Instagram snel aan te maken, maar toch zijn er een aantal punten die er net voor kunnen zorgen dat je campagne een succes wordt in plaats van een ramp. In dit blogartikel geven we 7 tips die jouw campagne tot een succes kunnen maken. 

  1. Heb van tevoren een duidelijke doelstelling voor ogen die gericht is op één van de campagnetype die je kan kiezen bij het opzetten van een campagne. Door direct jouw doelstelling te matchen met één van de campagnetype, maak je resultaten meetbaar.
  2. Maak gebruik van 2 tot 5 advertentiesets zodat het Facebook algoritme kan optimaliseren op de best presterende doelgroep. Geef het algoritme een keuze om het budget van de campagne aan de best presterende advertentieset toe te kennen. Ook krijg je hierdoor meer inzicht bij welke doelgroep het resultaat beter is.
  3. Zorg dat je altijd een pixel op je website hebt staan voordat je campagne live staat. Zonder Facebook pixel meet je geen resultaten op je website. Hierdoor mis je belangrijke resultaten en wordt het optimaliseren ook een stuk lastiger.
  4. Zorg ervoor dat de doelgroepgrootte niet te specifiek, maar ook niet te breed is. In het aanmaken van een advertentieset wordt rechtsboven een meter vertoond die aangeeft of de gekozen doelgroep qua grootte goed is. Als de doelgroep te klein is, wordt het bereiken van personen erg duur en als de doelgroep te breed is zal de boodschap niet de juiste doelgroep bereiken.
  5. Maak meerdere afmetingen van je advertentie, zodat je kan kiezen voor ‘automatische plaatsingen’ en je op elke plaatsing goed voor de dag komt. Het algoritme zal gaan optimaliseren op de best presterende plaatsing. Zorg dus dat je voor alle plaatsingen de juiste afmeting van je afbeelding of video kiest. Hierdoor komt de advertentie op elke plaatsing het beste tot zijn recht.
  6. Voor de meeste campagnetype kan je meerdere teksten en koppen opgeven in het aanmaken van een advertentie. Hier zal Facebook zelf gaan optimaliseren op de best presterende tekst of kop. Helaas krijg je (nog) geen inzichten in welke tekst het beter doet dan de ander.
  7. Neem na het aanmaken van de campagne nog alles goed door en check voornamelijk of het budget goed staat. Het zou zonde zijn als Facebook in één keer veel te veel budget uitgeeft. Als de campagne helemaal klaar is, kan je hem publiceren en zal het beoordeeld worden. 

Kom je er niet uit of wil je graag de setup en/of het optimaliseren uit handen geven, neem dan gerust contact op met onze specialisten.

Vragen over dit blog?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *