Adblocker gebruikersonderzoek IAB Nederland

HomeBerichtenAdblocker gebruikersonderzoek IAB Nederland
Geplaatst 4 mei 2016 - Geschreven door: Jan Dirkzwager

7% van de adblocker gebruikers is gestopt met het gebruik van adblocker-software. 47% heeft tenminste één website op een whitelist gezet. 18% geeft aan dit in de toekomst te gaan doen. Door de bewustwordingscampagne is ‘whitelisting’ in Nederland bijna verdubbeld. Het belangrijkste argument voor consumenten om dit te doen is om de website haar inkomsten niet te ontnemen. Dit en meer blijkt uit het derde ‘Adblocking onderzoek’ dat Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland vandaag publiceren.

Lees alle resultaten en conclusies, gebundeld in het ‘Adblocking onderzoek

Vragen over dit blog?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *