Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opGoogle Analytics verandert steeds meer naar de centrale cockpit vanwaar u uw site kunt overzien. Adwords en Webmaster tools waren eerder al geintegreerd. Nu komt daar ook A/B testen bij. A/B testen kon u voorheen doen met Google Website Optimizer. Google noemt deze upgrade Content Experiments in Google Analytics.
(De onderstaande tekst is vertaald vanaf het Google Support center)
Als website eigenaar van een commerciele site heeft u doelen die u wilt bereiken. U wilt bijvoorbeeld dat uw bezoekers een aankoop doen, zich inschrijven voor een nieuwsbrief of dat ze naar een specifieke pagina kijken. Met Content Experiments kunt u verschillende versies van een pagina uittesten. Op die manier kunt u kijken welke pagina u de hoogste conversie oplevert. U kunt per pagina vijf verschillende versies testen.
Content Experiments is niet hetzelfde als A/B testen of multivariate testen. Het is meer A/B/N testen. U test namelijk niet twee versies van een pagina en u test ook niet verschillende combinaties van componenten op een pagina, zoals bij multivariate testen. In plaats daarvan test u 5 volledig verschillende versies van de pagina. Ieder met een eigen URL.
Wat kunt u doen met Content Experiments?
Bekijk hieronder het filmpje om meer te weten te komen over Content Experiments in Google Analytics.
Hoe & Wat testen?
Wanneer u meer informatie wilt over wat u kunt testen op uw site en hoe u dat aanpakt, kunt u contact opnemen. Wij vinden het optimaliseren van pagina’s en sites zo leuk, dat we er ons werk van hebben gemaakt. We vertellen u er graag meer over.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord