Google AdWords calltracking nu gratis

Zojuist aangekondigd door Google: gratis AdWords calltracking. Kosteloos meer inzicht in uw AdWords resultaten waarmee u AdWords budget weer beter kunt verantwoorden en resultaten nog verder kunt optimaliseren. 

Lees de aankondigingen hier:
– Searchengine land: google launches ability to track website call conversions adwords
– Google AdWords support: calls from websites
U kunt nu dus bijhouden hoeveel telefonische contacten (leads?) u naar aanleiding van uw AdWords campagnes scoort. Derden partijen, waaronder SDIM boden deze mogelijkheid al langer, echter nu wordt het dus gratis aangeboden door Google AdWords. Een prachtige ontwikkeling, want u kunt uw campagnes daardoor weer beter optimaliseren op juist die keywords die beter renderen in termen van telefonische aanvragen/contacten. Ook voor customerservice gerichte campagnes is het zeker nuttig.

Landen en beschikbaarheid

Vooralsnog is het helaas alleen beschikbaar in Australië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Uitrol naar NL volgt ongetwijfeld snel. Zodra het voor Nederland wordt uitgerold zullen we dit uiteraard standaard in alle SDIM AdWords campagnes integreren, voor zover van toepassing voor uw business.

AdWords bijhouden van conversie vs. Google Analytics

Voorlopig beperkt de tracking zich tot belletjes uit  AdWords. Het werkt via de AdWords conversion tracking. Er is nog geen integratie met Google Analytics.

Partijen als Freespee en SDIM bieden overigens volledige calltracking voor gehele websites aan. SDIM heeft al besloten de AdWords calltracking standaard integreren in AdWords campagnes als het zover is.

Volg ons blog voor de laatste updates over de uitrol naar NL

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *