Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opSDIM krijgt van Ads adverteerders nog vaak vragen over de invloed van laag-volume keywords op de Quality Score van een Ads campagne. Hoewel antwoorden op dergelijke vragen vaak logisch klinken, blijkt er toch veel verwarring over te ontstaan. Met deze blogpost willen we de belangrijkste feiten nogmaals voor u op een rijtje zetten.
Zoektermen met 0 vertoningen en 0 clicks hebben géén negatieve invloed op de Quality Score van een Ads campagne. Dergelijke keywords worden immers niet gemeten door het systeem en hebben daarom een impact van 0. Pas op het moment dat op dergelijke zoektermen wordt gezocht, zullen de zoektermen actief gaan. Pas dan worden er clicks en vertoningen gemeten en zal er een Quality Score effect kunnen zijn.
Nee, de keyword-status ‘Inactive for Search’ heeft ook geen invloed op de Ads Quality Score. Net als voor keywords met 0 clicks en 0 vertoningen worden deze ‘Inactive for Search’ zoektermen niet gemeten door het systeem en hebben ze daardoor geen enkele impact op de rest van de Ads campagne. Niet op de QS en ook niet op een andere manier.
Het moge inmiddels duidelijk zijn: zolang keywords niet actief zijn, hebben ze geen enkele impact op de Ads Quality Score. Het maakt dus geen enkel verschil of een zoekterm wordt onderbroken of wordt verwijderd. SDIM kiest er overigens liever voor om keywords te onderbreken. Bij het verwijderen van keywords gaat er immers data verloren en ook data over iets wat slecht scoort is nuttige data en wilt u dus bewaren.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord