Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opNieuw op Google AdWords: de alleen bellen-advertentie. Deze vorm van adverteren is in tegenstelling tot de traditionele AdWords-advertenties puur gericht op het genereren van telefonisch verkeer in plaats van bezoekers naar websites te trekken. U kunt dus campagnes inrichten die alleen gericht zijn op bellen en u kunt die resultaten ook nog eens uitstekend meten.
Als u als adverteerder aan wilt sturen op telefonisch verkeer, kunt u gebruik maken van de alleen bellen-advertentie. Nu kunt u daarnaast nog steeds gebruik maken van de advertentietekst of oproepextensies om uw telefoonnummer te tonen. Maar in vergelijking met de alleen bellen-advertentie is het telefoonnummer een stuk minder prominent aanwezig. Een alleen bellen-advertentie ziet er als volgt uit:
Zoals u in bovenstaande afbeelding kunt zien, krijgt het telefoonnummer de meest prominente plaats in de advertentie. Deze is ook klikbaar, waardoor een gebruiker direct naar uw organisatie kan bellen. De URL van het bedrijf wordt ook vertoond, maar dit is puur om te laten zien van wie de advertentie afkomstig is. De link is puur informatief en niet aanklikbaar.
Voor één van onze opdrachtgevers, een aanbieder van senioren-hotelovernachtingen, is het persoonlijke contact via de telefoon belangrijk. Ondanks dat online reserveringen de de belangrijkste conversies zijn zorgt uiteindelijk het telefonisch contact voor dat een boeking daadwerkelijk geplaatst wordt. Het stukje extra informatie en persoonlijk contact zorgt kan net het laatste zetje geven. Dat maakt de alleen bellen-advertenties erg belangrijk voor hen omdat de stap naar een telefoontje een stuk korter wordt gemaakt. Andere bedrijven voor wie de alleen bellen-ads interessant zijn, zijn bijvoorbeeld: loodgieters, slotenmakers, elektriciens, enzovoorts.
Voor de AdWords-campagnes die gericht zijn op het genereren van meer telefonische contactmomenten kunt u als volgt nieuwe advertenties aanmaken:
Een aantal handige tips die ik u wil meegeven bij het aanmaken van een alleen bellen-advertentie:
Wanneer u meerdere advertenties en zoekwoorden hebt toegevoegd aan uw alleen bellen-campagne wordt uw alleen bellen-campagne na goedkeuring door Google weergegeven. Het voordeel van dit soort campagnes is dat een klik gelijk staat aan een telefoongesprek. Dat maakt het meten van uw campagnes eenvoudig. Uiteraard zult u wel rekening moeten houden met bestaande klanten of telefoontjes die worden afgebroken.
Heeft u een vraag of opmerking over een alleen bellen-campagne? Of heeft u ondersteuning nodig bij het aanmaken van een campagne? Neem dan vrijblijvend contact op met de specialisten van SDIM. Wij helpen u graag op weg.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord