Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opVele Google Ads adverteerders hebben onlangs een standaard e-mail ontvangen van Google. Google geeft aan dat zij vanaf juni 2015 gaan controleren of het telefoonnummer dat je in je oproep- en locatie-extensie communiceert ook overeenkomt met wat er op je website wordt genoemd. Deze plotselinge mail wekt nogal wat vragen op, dus geven wij graag uitleg.
Google gaat over enkele maanden controleren of het telefoonnummer in de extensie klopt met diegene op de website. Op het moment dat het telefoonnummer afwijkt, of Google niet in staat is het telefoonnummer uit te lezen, dan wordt je Google Ads oproep-extensie of locatie-extensie afgekeurd. Dit kan dus ook plaatsvinden wanneer het telefoonnummer in een afbeelding is verwerkt.
In het ‘Advertentie-extensies’ tabblad in de Google Ads interface kan je controleren of er telefoonnummers in staan die niet geverifieerd zijn. Je kan de telefoonnummers controleren bij ‘Oproepextensies’ en/of ‘Locatie-extensies’ in het dropdown-menu. In onderstaande afbeelding vind je een voorbeeld van een niet geverifieerd telefoonnummer als oproep-extensie.
Er zijn drie oplossingen om je telefoonnummer te verifiëren in Google Ads. Alle drie de oplossingen vind je in het Google Ads helpcentrum van Google. SDIM adviseert om te kiezen voor het koppelen van Google Ads met de Google Webmastertools. Als je de volgende stappen doorloopt, dan kan het haast niet fout gaan.
Mocht het toch niet lukken, neem dan gerust contact met ons op.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord