Wat zijn de verschillen tussen de AdWords Interface en de AdWords Editor?

Als je besluit om een AdWords-campagne te gaan starten is de kans groot dat je voor een boel nieuwe uitdagingen komt te staan. Zo zijn er veel woorden waar je op kan bieden, veel posities te bereiken en je krijgt de keuze om met een tweetal gratis programma’s te gaan werken. Over die 2 programma’s willen wij het graag hebben. De AdWords Interface en de AdWords Editor.

Waar zijn de AdWords Interface en de AdWords Editor voor bedoeld?

De programma’s zijn bedoeld om het volledige beheer van een campagne in te maken. Zo kun je er zoekwoorden in toevoegen, de biedingen optimaliseren en de overige campagne instellingen maken. Bijvoorbeeld de snelheid waarmee je advertenties wilt laten zien. Beide programma’s zijn hier geschikt voor, dus op basis waarvan geef je nou de voorkeur aan een van beide?

De verschillen tussen de AdWords Interface en de AdWords Editor

Op het eerste gezicht is het grootste verschil tussen beide de interface. De AdWords Interface ziet eruit als een modern programma met veel mogelijkheden. De AdWords Editor ziet eruit als een enigszins gedateerd programma. Laat deze schijn u niet bedriegen. De AdWords Editor is een krachtige tool die een aantal voordelen heeft ten opzichte van de AdWords Interface. Ten eerste heeft de AdWords Editor een optie die ervoor zorgt dat wijzigingen niet worden doorgegeven voor het moment dat u daar goedkeuring aan geeft. Een wijziging in de AdWords Interface wordt direct doorgevoerd, in de AdWords Editor moet op de button “geselecteerde campagnes doorvoeren” worden geklikt voordat een wijziging doorgevoerd wordt.

Een ander groot voordeel van de AdWords Editor is de hoeveelheid wijzigingen die in 1 keer door te voeren is. Er kunnen grote ‘bulken’ wijzigingen doorgevoerd worden, zoals bijvoorbeeld zoekwoorden.

Welke werkt het best?

Zo zijn er best nog een aantal voordelen te noemen, zoals de mogelijkheid om offline te werken in de AdWords Editor. Voor het doorvoeren van gemaakt wijzigingen dien je wel online te zijn. Hoewel dit onderscheidende punten zijn, zitten de grootste voordelen in het gebruiksgemak. De op het oog wat logge en gedateerde AdWords Editor werkt handiger dan de AdWords Interface. Het is eenvoudiger om grote aantallen wijzigingen door te voeren in bijvoorbeeld zoekwoorden of biedingen. Daarnaast is de AdWords Editor overzichtelijker. Beeld je maar eens in, je werkt met grote aantallen data in veel verschillende rijen en vele kolommen. In zo’n geval is het prettig als je een interface hebt die niet te veel afleidt. Door dit overzicht creëer je meer rust.

AdWords Interface of de AdWords Editor?

Betekent dit dat wij bij S&D Interactive Media de AdWords Editor heilig verklaren en niets met de AdWords Interface doen? Nee. Zeker niet zelfs. Wij kiezen ervoor om ze naast elkaar te gebruiken, omdat er een aantal functies in de AdWords Interface zitten die erg handig zijn. Door de modernere interface bijvoorbeeld, beschikt de AdWords Interface over de mogelijkheid om statistieken met elkaar te vergelijken in grafieken. Die kunnen erg handig zijn om overzicht te krijgen over bepaalde periodes, maar dienen ook een belangrijk doel in de rapportage naar klanten toe. Meest ideale situatie is dus die van 2 beeldschermen met op elk scherm 1 van beide programma’s!

De voordelen van de AdWords Interface en de AdWords Editor nog eens op een rijtje:

  • AdWords Interface
    • Moderne interface
    • Grafische weergave van statistieken
  • AdWords Editor
    • Overzichtelijk
    • Usability
    • Wijzigingen gecontroleerd doorvoeren
    • Grote hoeveelheden in 1 keer doorvoeren
    • Krachtig

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *