Website leads uit Google Analytics of andere leadtools.

Sales teams zijn veel tijd kwijt met de zoektocht naar leads en om deze leads in kaart te brengen en te prioriteren. Waarom zoeken naar leads als de kans groter is dat er interessante bedrijven op dit moment uw website bezoeken. Bedenk hoe efficiënt uw salesteam deze online leads kan opvolgen. De vraag is alleen hoe u deze leads kunt herkennen op uw website en deze vervolgens in kaart brengt en opvolgt. Gelukkig zijn hier (betaalde) tools voor die door veel bedrijven gretig worden afgenomen. Is dit interessant voor u? Lees hier welke leadgeneratie tools dit zijn en hoe deze tools werken.

Online leads uit Google Analytics

Met het service provider rapport uit Google Analytics krijgt u direct inzicht in welke organisaties op uw website zijn geweest. Ja, inderdaad u leest het goed dit zijn dus gratis leads!  Om wat werk uit handen te nemen heeft SDIM een eigen lead overzichtsrapport ontworpen via Google Data Studio die volledig up to date is. De klant heeft het voordeel dat het rapport makkelijk in gebruik is en direct kan worden ingezet.

Het rapport biedt het volgende aan:

  • Een duidelijk overzicht van betreffende organisaties/leads;
  • Automatische leads lijsten versturen;
  • Additionele (contact-)gegevens bedrijven;
  • Uitfilteren irrelevante organisaties;
  • Koppeling leads aan website paginabezoeken;
  • Koppeling leads aan bron/medium;
  • Lead rangschikken op ‘hete’ leads.
Serviceprovider rapport

Voorbeeld: SDIM leadrapportage uit Google Data Studio

Leadtools

Verder heeft SDIM ervaring met tools die worden aangeboden door verschillende partijen. Hieronder lees u met welke tools SDIM ervaring heeft

  • Snoobi – Digital analytics, online leads en SEO-analyse
  • Leadinfo – Leadgeneratie software

Alle tools werken op soortgelijke manier. Ze meten website bezoeken via geregistreerde ip-adressen en vullen dit aan met bedrijfsinformatie zoals KVK gegevens, contactgegevens en andere manieren om bedrijfsgegevens te koppelen. Verder hebben de partijen vaak ook een eigen database waarmee ze bedrijven kunnen herkennen. De tools laten onder andere zien hoe vaak een bedrijf terugkeert op de website en welke pagina’s die heeft bekeken. Op die manier weet u exact waar een bedrijf naar zoekt op uw website. 

Verschillende partijen bieden in grote lijnen hetzelfde aan. Alleen sommige tools onderscheiden zich met een aantal functies. Hieronder ziet u vergelijking tussen Snoobi en Leadinfo.

Vergelijking leadgeneratie tools

 

Wat levert SDIM?

Eigen leads rapportage waarmee ongeveer 5 tot 20% van alle website bezoeken doorvertaald kunnen worden naar organisaties. SDIM kan ook helpen met de zoektocht naar de juiste leadgenaratie tool die aansluit op uw wensen. In vergelijking met onze eigen rapporten zijn de betaalde tools uitgebreider. Mocht u hierover nog vragen hebben neem gerust contact op, collega’s informeren u graag over deze dienst.