Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opConversies zijn niet weg te denken uit een succesvolle online marketing strategie. Deze zelf-gedefinieerde doelstellingen worden veelvuldig gebruikt om de impact van uw online campagnes te evalueren. Binnen e-commerce zijn conversies makkelijk te kwantificeren en te analyseren: marges en omzet van een webshop zijn immers in euro’s uit te drukken. Echter, deze evaluatie kan lastig zijn wanneer u te maken heeft met niet-numerieke conversies. Dit is waar de conversiewaarde zijn entree maakt, hieronder leest u wat dit begrip inhoudt en wanneer u hier gebruik van kunt maken.
Hoe evalueert u het succes van uw online marketing campagnes? Wat als een campagne heel veel paginaweergaven genereert, maar bijvoorbeeld weinig nieuwsbriefinschrijvingen? Met conversiewaarden kunt u zelf bepalen hoe zwaar verschillende conversies meewegen in uw marketingstrategie. U kunt een factuur-aanvraag bijvoorbeeld een fictieve waarden van 50 euro toekennen en een nieuwsbriefinschrijving 20 euro. Nu er een conversiewaarde is toegerekend aan deze conversiedoelen zijn de deuren geopend voor een breed scala aan tools, inzichten en rekenmethoden. Daarbij is het belangrijk dat deze fictieve waarde niet helemaal uit het niets komt. Probeer daarom uw keuze voor een fictief bedrag zoveel mogelijk te baseren op eerder verzamelde data: hoeveel levert een gemiddelde factuuraanvraag eigenlijk op? Of hoe vaak heeft een nieuwsbrief in het verleden geleid tot een nieuwe klant?
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord