Uw webshop koppelen met bol.com

Als u een webshop hebt en daarnaast op bol.com verkoopt, zult u merken dat het beheren van twee systemen veel tijd in beslag neemt. U moet het aanbod, de voorraad, verkoopcijfers en logistiek in twee systemen beheren. Als u bijvoorbeeld een nieuw product toevoegt, moet u de wijzigingen doorvoeren in uw webshop en op bol.com. En wanneer iemand een bestelling plaatst op bol.com, moet u de voorraad handmatig bijwerken in uw webshop. Dat levert dubbel werk op en is foutgevoelig, zeker als u een groot assortiment heeft. Gelukkig is het mogelijk om uw webshop te koppelen met bol.com, zodat u slechts in één systeem hoeft te werken. In dit artikel legt SDIM hoe een koppeling werkt.

HomeHelpcentrumE-commerce marketingUw webshop koppelen met bol.com

De voordelen van een bol.com koppeling met uw webshop

Het koppelen van uw webshop met bol.com heeft enkele voordelen:

  • Tijdsbesparing. Als shopeigenaar of -beheerder wilt u zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan het beheren van productdata. Met een koppeling hoeft u wijzigingen alleen door te voeren in uw CMS en blijven gegevens actueel op beide kanalen. Nieuwe producten worden automatisch verstuurd van uw webshop naar bol.com Ook kunt u gebruikmaken van de functionaliteiten in het CMS in plaats van die op bol.com. U kunt bijvoorbeeld pakbonnen maken binnen uw webshop, waarna de verzendinformatie wordt doorgestuurd naar bol.com.
  • Minder foutgevoelig. U kunt de voorraad op beide kanalen met elkaar synchroniseren. Zo voorkomt u dat er iets wordt verkocht dat uitverkocht blijkt te zijn doordat de voorraad niet was aangepast.
  • Toekomstbestendigheid. Zodra u een koppeling heeft opgezet, kunt u die ook gebruiken voor andere verkoopkanalen zoals Amazon. En als uw organisatie groeit, kunnen medewerkers vanuit verschillende disciplines op een centrale plek aan de webshop werken.
  • Gecentraliseerde data. Door de koppeling blijven data zoals verkoopcijfers en klantgegevens op één plek (uw webshop). Zo worden data-analyses eenvoudiger.

Eenvoudig koppelen met Channable

Wilt u uw webshop koppelen met bol.com, dan kunt u gebruikmaken van de populaire tool Channable. Met deze tool stuurt u producten naar bol.com en wordt de productdata automatisch bijgewerkt. De bekendste CMS’en worden ondersteund, zoals WooCommerce, Shopify, Lightspeed en Magento. De installatie is doorgaans erg eenvoudig en kost weinig tijd.

Productdata optimaliseren

Zodra de koppeling klaar is, kunt u in Channable de productdata aanpassen voordat deze naar bol.com worden verstuurd. Het platform stelt namelijk specifieke eisen aan productinformatie. Sommige productinformatie is verplicht; het andere deel is handig om in te vullen als u beter vindbaar wil zijn. Met Channable optimaliseert u eenvoudig de productdata door middel van ALS-DAN regels. Met zulke regels kunt u van alles aanpassen, zoals titels, prijzen, beschrijvingen, afbeeldingen en verzendinformatie. U hoeft geen wijzigingen aan te brengen in het CMS, want alles wordt geregeld in Channable. Wilt u bijvoorbeeld producten met een prijs lager dan €10 niet vertonen op bol.com, dan gebruikt u de volgende regel:

channable-bol-koppeling-webshop

Bestellingen beheren in het CMS

Naast het koppelen van de productdata, kunt u ervoor kiezen om een orderkoppeling op te zetten. Zo hoeft u alleen in het CMS bestellingen te beheren en wordt automatisch de voorraad bijgewerkt. Wanneer u een order afrondt in het CMS, wordt de orderstatus en de verzendinformatie (track & trace) automatisch verwerkt in bol.com. De koppeling werkt met zo goed als alle vervoerders zoals PostNL/MyParcel, DHL, DPD en UPS.

Geautomatiseerde advertenties

Is uw productinformatie naar wens geoptimaliseerd? Dan kunt u ervoor kiezen om te beginnen met adverteren op bol.com. U bent daar nu klaar voor, omdat Channable optimale productinformatie aanlevert en uw advertenties altijd up-to-date blijven.

Nog niet aangesloten op bol.com?

Verkoopt u nog niet op bol.com? Dan moet u dat zeker overwegen. Het platform heeft een enorm bereik in Nederland en België. En de zoektocht van een consument begint steeds vaker op bol.com in plaats van traditionele zoekmachines. Bijkomend voordeel is dat u kunt meeliften op de naamsbekendheid en marketinginspanningen van bol.com.

SDIM zorgt voor koppeling

Bent u op zoek naar een betrouwbare partner die de koppeling van uw webshop met bol.com uit handen neemt? SDIM ontzorgt u volledig op dit gebied en zorgt ervoor dat u optimale productinformatie doorstuurt naar bol.com. Ook zet SDIM volledige bol.com advertenties op. Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie.

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *