Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opGoogle hecht waarde aan relevantie. Relevantie voor de zoekers op Google heeft voor Google veel waarde. Voor het maken van een relevante Google Ads campagne, beloont Google de adverteerders. Dat doet Google op basis van de Google Ads Quality Score (kwaliteitsscore / QS). Hierdoor krijgen advertenties een hogere advertentie positie tegen lagere kosten per click, maar let op, het werkt ook andersom!
Hoe beter / hoger de Quality Score van uw account, campagnes, keywords en ads, hoe hoger een advertentie wordt getoond. Anders gezegd: U kunt hoger adverteren dan concurrenten tegen dezelfde of zelfs lagere kosten.
Alhoewel Google NOOIT alle factoren zal vrijgeven weten we een aantal factoren die Google gebruikt bij de berekening van de Quality Score.
Belangrijk zijn dus:
De Google Quality Score zorgt ervoor dat de advertenties enerzijds een hogere positie krijgen. Met andere woorden: Hoe hoger de Quality Score, hoe hoger een advertentie wordt weergegeven. Hierdoor kunt u zonder meer te bieden, toch een hogere advertentiepositie en dus meer volume halen. Een stijging van het aantal clicks en/of conversies is een (logisch) gevolg hiervan. In ruil voor relevantie van uw campagne, krijgt u dus ‘korting’ van Google.
Naast een verhoogde advertentiepositie zorgt een goede Google Ads Quality Score voor lagere kosten per klik (CPC). Het wordt dus goedkoper om een advertentie op eenzelfde positie te plaatsen. De kosten die hierdoor bespaard worden, kunnen geïnvesteerd worden in andere zoekwoorden. Uiteindelijk zorgt dit wederom voor meer volume.
Het is goed voor de Clickratio (CTR) als de advertentie groot wordt weergegeven en zo veel mogelijk relevante informatie bevat. Advertentie extensies dragen daaraan bij. Google vertoond vaker / meer advertentie extensies als de QS van een campagne hoger is dan die van de concurrentie. Maar andersom geldt ook: Als de relevantie van de campagnes / zoektermen lager is dan worden advertentie extensies minder vaak weergegeven.
Voorbeeld van een grote advertentie met een hoge Google Ads Kwaliteitsscore waarin alle relevante extensies woorden weergegeven:
Bij het optimaliseren van de QS van een campagne kun je het beste RELEVANTIE in je achterhoofd houden. Alle optimalisatieslagen die een campagne relevanter maken kun je uitvoeren.
SDIM verzorgt advies en de volledige operationele uitvoering van relevante Google Ads campagnes. SDIM levert daarnaast zoekmachine optimalisatie advies. Neem contact op voor meer informatie. We helpen u graag met concreet & vrijblijvend advies en uitleg.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op