SEO – zoekmachine optimalisatie

Wat is/doet de canonical tag

HomeHelpcentrumSEO – zoekmachine optimalisatieWat is/doet de canonical tag

Een Canonical tag vertelt een zoekmachine wat de primaire URL van een pagina is. Google toont graag de meest kwalitatieve resultaten aan haar gebruikers en filtert daarom alle dubbele resultaten, ook wel duplicaten content genoemd. Google straft websites met duplicaten content niet, maar indexeert het dubbele resultaat niet of nauwelijks.

Het feit dat er 2 URL’s zijn voor 1 pagina heeft vaak wel als gevolg dat beide pagina’s inkomende links vergaren en zelf populariteit opbouwen.Op het moment dat een website meerdere URL’s heeft met de zelfde inhoud en het is, uit usability oogpunt niet logisch om deze te redirecten dan kun je middels een canonical tag aangeven wat de primaire URL van deze pagina is. Hiermee erken je het duplicate content probleem, maar is het voor Google duidelijk waar de populariteit naartoe moet en welke pagina in de index geplaatst moet worden.

Hier is meer informatie en zijn voorbeelden te vinden vanuit Google zelf.

Meer informatie over dit onderwerp?

Blijf praten met een expert?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op