Remarketing campagnes

Remarketing Google Display Netwerk

Remarketing is een middel dat adverteerders de mogelijkheid geeft om advertenties te laten zien aan personen die de website al eerder hebben bezocht. Deze personen kunnen opnieuw bereikt worden in het zoek- displaynetwerk van Google, door middel van respectievelijk tekst- en beeldadvertenties.

Waarom SDIM

  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • In-house ontwikkelde toolkit, of via uw bestaande tooling
  • Altijd het snelst met de nieuwste ontwikkelingen
HomeDienstenRemarketing campagnesRemarketing Google Display Netwerk

Wat is het Google Display Netwerk?

Het Google Display Netwerk omvat een grote verzameling partner websites van Google. Deze hebben aangegeven AdWords advertenties te willen weergeven op hun website. Het Google Display Netwerk bestaat uit websites zoals YouTube, Nu.nl, Buienradar, maar ook heel veel kleinere websites/blogs en fora over uiteenlopende onderwerpen. Via het Google Display Netwerk kunt u zowel met tekst als met beeldadvertenties adverteren. De mogelijkheid om beeldadvertenties te gebruiken is een groot verschil met het adverteren in het Google zoeknetwerk. Het gebruik van beeldadvertenties beperkt zich niet tot alleen banners. Videoadvertenties (op YouTube) zijn ook mogelijk.

Remarketing in het Google Display Netwerk

AdWords remarketing kan gebruikt worden voor het realiseren van meer rendement uit uw website bezoeken. Niet-geconverteerde website gebruikers kunt u namelijk verleiden om de aankoop alsnog te voltooien. Met het gebruik van creatieve / onderscheidende banners en video’s kunt u zorgen dat uw bedrijf en/of merk top of mind blijft. Hierdoor bent u in alle fasen van het aankoopproces zichtbaar en werkt u aan uw onderscheidend vermogen. Remarketing via het Google Display Netwerk heeft daarom ook brandingswaarde.

Wat kost adverteren in het Google Display Netwerk?

Bij verschillende advertentiemethoden horen ook verschillende afrekenmodellen. Zo kunt u op basis van CPM (kosten per 1000 vertoningen), CPC (kosten per klik) en CPA advertentieruimte inkopen. SDIM adviseert u graag in de te kiezen instellingen, netwerken en budgetten op dit uitgebreide advertentienetwerk.

Remarketing bij SDIM

SDIM stelt in overleg met u een campagne volledig optimaal in. Doelgroep segmentatie en prospecting geschied op meerdere manieren, bijvoorbeeld via analyse van bezoekers die een bepaalde pagina op uw site hebben bezocht, of hebben verlaten.


Vragen over Remarketing Google Display Netwerk?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op