Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opAugmented Reality lenzen of filters op social media zijn opvallend en interessant voor je doelgroep. Wil je AR inzetten voor jouw bedrijf? Dan helpen wij je graag verder.
Augmented reality (AR) voegt een extra laag toe aan de werkelijkheid. Je bekijkt de wereld door de camera van een smartphone en je ziet een laag dat er in werkelijkheid niet is. Denk aan een zonnebril die je past of een meubel die in je woonkamer verschijnt.
AR is niet hetzelfde als virtual reality (VR). Bij VR waant de gebruiker zich in een totaal andere wereld met behulp van een bril. Door AR blijft de gebruiker juist in de eigen wereld en ziet hier extra elementen.
AR is om meerdere redenen interessant om in te zetten:
1. Merkbeleving
Met een AR filter prikkel je de zintuigen van de doelgroep. De waarde hiervan is hoog, omdat de doelgroep langer bezig is met het uitproberen van een filter dan het liken van een post. Deze actie laat daarom sneller een herinnering achter en versterkt de merkbeleving.
2. Opvallen op social media
AR is niet nieuw, maar de techniek wordt nog niet massaal ingezet op social media door merken en bedrijven. Het wordt nog als unieke content gezien. Een mooie kans om echt op te vallen bij jouw doelgroep!
3. E-commerce doeleinden
AR filters kunnen gebruikt worden tijdens het online shoppen. Potentiële kopers proberen eerst een kledingstuk via de selfiecamera. Ook meubelen worden op schaal gemaakt om via de camera van een smartphone te bekijken in het interieur.
Passend bij het doel of product, zijn er verschillende mogelijkheden voor AR filters:
Bij het ontwikkelen van een augmented reality filter ondersteunt SDIM van concept tot creatie. We kijken of een filter interessant is voor jouw doelgroep en welke doelstellingen behaald moeten worden.
In de volgende stap bedenken we een creatief concept waarmee we de doelgroep aanspreken. Vervolgens wordt het filter gecreëerd met behulp van de laatste technische mogelijkheden. SDIM heeft ervaring in het nauwkeurig uitvoeren van gezichtsfilters, waardoor elementen heel precies met het gezicht meebewegen.
De publicatie en het monitoren van het filter vormt de laatste en zeer belangrijke stap van het proces om de campagnedoelstelling te behalen.
Wil je meer weten over augmented reality? Lees dan ook ons blog met opvallende AR voorbeelden en doe inspiratie op!
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op