25 april 2024

Billy Grace gebruiken voor optimale budgetverdeling en wat elke campagne in holistische view nou echt bijdraagt

Pilot met Billy Grace: AI Optimalisatie Software

SDIM is een pilot gestart met enkele klanten wat Billy Grace voor hen kan betekenen. Billy Grace zou moeten bijdragen aan meer inzicht hoe budget optimaal verdeeld zou moeten worden en op geautomatiseerde basis het budget verdelen over de verschillende campagnes en kanalen. Hierbij gebruikt het niet de inzichten van alle eigen kanalen, maar zijn eigen AI attributiemodelen: Multi Touch Attribution en Unified Marketing Measurement. Klinkt natuurlijk als dé noodzaak voor ons als marketeers in de cookieless era, vandaar dat we vanuit SDIM een pilot zijn gestart en de samenwerking zijn aangegaan met Billy Grace.

Cross-channel analytics in 1 intuïtief platform;

Zoals altijd bij SDIM: eerst de basis. Wat is Billy Grace precies? Om te beginnen: het is geen vervanging van de huidige SEA specialisten en online marketeers. Nee, het is eerder je metgezel en rekenhulp om het maximale uit je budget en campagnes te halen. Hoe? Door optimale budgetverdeling over al je campagnes, van onderaan de funnel tot en met midden- en bovenaan de funnel. Zo krijg je eindelijk inzicht in wat je branding bijvoorbeeld oplevert, ook in termen van performance.

Billy Grace is AI Marketing Optimalisatie Software waarmee je volledige controle krijgt over je digitale marketing. Dit leidt tot betere data, betere beslissingen, vernieuwende strategieën en een hogere ROI. Zie het als je AI digitale marketeer die je kunt configureren op elk gewenst doel waar je nu ook je online marketing op richt. – Billy Grace

En erg belangrijk: het is geen alternatief voor je Google Analytics 4Piwik ProPiano Analytics of welke andere analytics tool er ook draait op jouw website. Het biedt een holistische overview van je campagnes, kanalen en wat hun bijdrage is aan de totale opbrengsten van de website en hoe ze samenwerken. Het duikt niet in op welke paginapaden bezoekers doorlopen of buttons ze op klikken. Je draait het dus echt naast je analytics tool.

  • First-party tracking technologie (tot 99% correcte data);

Data wordt opgehaald uit hun eigen databron die ook gebruik maakt van session-stitching om gebruikers over langere termijn te herkennen en ook cross-device. Zo kunnen we terugkerende bezoekers volgens Billy Grace optimaal herkennen. Sinds iOS 14 is dit natuurlijk een groot probleem voor advertentiekanalen en dus ook marketeers.

  • AI-gedreven attributiemodellen (Multi Touch Attribution & Unified Marketing Measurement);

Billy Grace gebruikt 2 AI gedreven attributiemodellen om goed in kaart te brengen wat elke campagne, kanaal en adset nu precies bijdraagt aan de omzet. Ze leggen dit uit aan de hand van voetbal. Voor de oplettende kijkers: Het klopt dat er 1 speler te weinig op het veld staat… Echter, omdat het zo een goed voorbeeld is, hebben we hem overgenomen van Billy Grace.

Grafiek van AI attributie model.

En als we dat toepassen op kanalen en variabelen eromheen zoals het weer of dag van de week, krijg je het volgende.

Attributiemodel ad campagnes

Kortom, het houdt rekening met zaken die normaal vergeten worden. Dag van de week, temperatuur, radio campagnes, tv campagnes en ga zo maar door. Allemaal zaken die een flinke impact kunnen hebben op de campagnes, maar nu te vaak genegeerd worden. Een radiocampagne (of andere branding campagne) zal niet vaak direct tot een conversie leiden, maar kan net zoals de coach of het publiek wel bijdragen aan de uiteindelijke conversie. Unified Marketing Measurement houdt daar rekening mee.

  • Cross-channel analytics in 1 intuïtief platform;

Alles wordt geanalyseerd vanuit 1 platform, dus geen noodzaak voor 10 tabs open te hebben staan met Facebook Ad Manager, Google Ads, TikTok en ga zo maar door met elk hun eigen attributie en incentive om je meer te laten uitgeven op hun platform. Alles zit in 1 onafhankelijk(!) platform dat geen voorkeur heeft om je spend in een van de kanalen te verhogen.

Cross-channel analytics in 1 intuïtief platform;
  • AI Automatisering: optimaliseert dagelijks alle campagnes over en in jullie kanalen op basis van jullie wensen;

Billy Grace heeft directe integraties met nagenoeg alle grote advertising kanalen om de data uit te halen, maar ook om automatisch op dagelijkse basis je budget te verdelen inclusief je eigen regels indien gewenst. Het is geen verplichting, maar een mogelijkheid.

  • Creative Studio waarmee je op basis van AI ziet welke creatives goed presteren.

Er is 1 centrale plek waar alle visuals, koppen, teksten worden weergegeven van alle kanalen inclusief de geattribueerde omzet, ROAS per creative vanuit alle verschillende gekoppelde kanalen. Er valt dus op een gemakkelijke manier te checken welke visuals goed werken of juist slecht en de verschillen tussen kanalen.

Creative Studio waarmee je op basis van AI ziet welke creatives goed presteren.

Hieronder de voordelen kort samengevat volgens Billy Grace.

  • Accurate metingen: Gemiddeld 10-15% meer dan Google Analytics* – Hierbij de opmerking dat SDIM dit voor het overgrote deel van onze klanten counteren met de setup van onze geliefde Server Side Google Tag Manager.
  • Tijdsbesparing: Realiseer tijdsbesparing door efficiëntere processen die je kan inzetten vervolgens in strategie hoe je funnels en kanalen gaat inzetten met welke creatives.
  • Optimalisatie van elke euro: Voorkom het ‘blind sturen’ door de waarde van elke geïnvesteerde euro te optimaliseren.
  • Rendement: Realiseer een gemiddelde stijging van 30% in rendement door het efficiënter benutten van elke gespendeerde marketing-euro met Billy Grace hun krachtige AI-algoritme en doelgerichte budgetoptimalisaties.

Zoals altijd bij SDIM kijken wij liever naar onze eigen resultaten, vandaar deze pilot en samenwerking. We zien de enorme potentiële waarde van Billy Grace in en zelfs als het maar de helft van de impact heeft die nu geclaimd wordt, is het de tijd en geld meer dan waard. Het optimaliseren van budgetten, met name branding of halverwege de funnel, is en blijft moeilijk. Dit wordt in de komende periode met het verdwijnen van third party cookies en tracking restricties alleen maar minder. Met Billy Grace kunnen we eindelijk inzicht krijgen in wat een campagne exact bijdraagt onder aan de streep, of dat nu radio, tv, programmatic, Meta, Pinterest, TikTok of Google Ads is.

Kortom, het brengt data, resultaat en creatie dichter bij elkaar. Laat dat nu precies iets zijn waar we vanuit SDIM voor staan en dus de perfecte match!

Content

Neem contact met ons op

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *