Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opAlweer 2,5 jaar geleden gaven wij u meer informatie over wat Responsive Search Ads waren. Maar op 18 februari 2021 kwam Google weer met nieuws, want vanaf dat moment is dit advertentietype de nieuwe standaard in Google Ads.
Vanaf 18 februari 2021 is in de Google Ads interface bij alle Google Ads accounts de standaard optie zichtbaar om een Responsive Search Ad aan te maken. Dat ziet er als volgt uit.
Het is nog wel mogelijk om Expanded Text Ads aan te maken, maar Google heeft deze optie enigszins verstopt. Wanneer je klikt op het aanmaken van een Responsive Search Ad, dan krijg je nu nog de optie om terug te schaken naar het aanmaken van Expanded Text Ads.
Het is (nog) niet officieel aangekondigd, maar naar verwachting is het een kwestie van tijd dat Expanded Text Ads volledig worden uitgefaseerd. Dit lijkt dan ook een overgangsfase, maar het is in ieder geval duidelijk dat vanuit Google de focus ligt op stimuleren op het gebruik van Responsive Search Ads. Tot die tijd kunt u nog wel Expanded Text Ads aanmaken en wijzigen.
SDIM ziet positieve resultaten terug bij Responsive Search Ads, maar zolang Google Ads het aanmaken en wijzigen van ETA’s mogelijk maakt raadt SDIM aan om te blijven testen welk advertentietype voor u het beste resultaat oplevert.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op