Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opGeef Google creatives, een budget en een doel-CPA en Google doet de rest. Dat is het idee van Smart Display in Google Ads. Sinds 20 april zijn deze Smart Display Campagnes beschikbaar gemaakt voor alle adverteerders. Wederom een grote stap op het gebied van Marketing Automation. Maar wat doet Smart Display precies en is het ook interessant voor uw bedrijf?
Smart Display is een vorm van Display Campagnes waarbij het algoritme van Google middels Artifical Intelligence de campagne stuurt en optimaliseert. We zijn natuurlijk al even bekend met bepaalde Marketing Automation methodes van Google. Denk hierbij aan automatische biedstrategieën, waarbij Google het algoritme aan het werk zet. Bij Smart Display gaat dit zelfs een stapje verder. Smart Display maakt gebruik van drie optimalisatietechnologieën. Naast biedingen worden ook targeting en banners door het systeem dynamisch ingericht. Daarmee kan het een interessante methode zijn om potentiële klanten die nog niet actief op zoek zijn naar uw product te bereiken.
We lezen verschillende Smart Display Successtories terug van grote spelers. In sommige cases heeft het inzetten van Smart Display Campagnes tot zelf 37% meer conversies geleid. Het succes van deze campagnes is te danken aan het gebruik van grote hoeveelheden data. Bij de start van een campagne kijkt het systeem naar historische conversiedata van vergelijkende websites om een schatting te maken. In de loop van de optimalisatie zoekt het algoritme van Google naar de beste inzet van banners om het doel-CPA te bereiken. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar externe factoren. Google neemt ook alle informatie die reeds in het account beschikbaar is mee.
Dusver heel “Smart”, maar er zijn een aantal belangrijke punten om rekening mee te houden voordat u aan de slag gaat:
Er zijn dus een aantal overwegingen om te maken wanneer u Smart Display campagnes gaat inzetten. Afhankelijk van uw doelstelling, kan het zeker een interessante toevoeging aan uw Online Marketing Strategie zijn.
Gaat u aan de slag met Smart Display? Ondanks dat er veel geautomatiseerd wordt, blijft het belangrijk om de campagne op de juiste manier op te zetten en te monitoren. Daarom geven wij hierbij 6 tips om meer uit uw Smart Display Campagnes te halen:
Bent u benieuwd wat Smart Display voor uw bedrijf kan betekenen? Of bent u benieuwd naar de toevoeging van Campagnes in het Display Netwerk in het algemeen? Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag verder!
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord