FNV: De kracht van targeting & Facebook advertising

Met meer dan 1 miljoen leden is FNV (Federatie Nederlandse Vakbeweging) de grootste vakbond van Nederland. Voor haar leden onderhandelt FNV met de overheid en werkgevers en sluit zij ieder jaar honderden cao’s af. Ze voert campagnes op belangrijke thema’s en geeft gastlessen, visiebijeenkomsten en kenniscolleges door het hele land.

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeCasesFNV: De kracht van targeting & Facebook advertising

Case: Facebook Advertising bij FNV 

Om de visie en strategie van FNV verder te ontwikkelen, wil FNV door middel
van het visietraject in contact komen met leden en niet-leden. Tijdens het
visietraject wordt er per thema op diverse onderwerpen gefocust, waaronder
inkomen, werk en sociaal domein. In het verleden is het lastig gebleken om
mensen te bereiken en ze te motiveren om naar een thematische bijeenkomst
te komen, vooral de doelgroep van mensen die geen lid zijn bleek lastig te
bereiken.
Om zowel leden als niet-leden te attenderen op bijeenkomsten over thema’s die
iedereen aangaan heeft FNV, in samenwerking met SDIM, een
speciale Facebook campagne ingericht. Er is immers uit onderzoek gebleken
dat de achterban van FNV veelvuldig gebruik maakt van Facebook.

Lees hier verder hoe deze resultaten bereikt zijn:
Download case