ONZE CASES

Elke case en referentie heeft zijn eigen unieke verhaal, dat vereist een unieke persoonlijke aanpak.

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en budgetten bepalen en heldere afspraken maken. Of dat nu is bij een Google Ads campagne, SEO advies of het uitwerken van een volledige digitale strategie. Stuk voor stuk interessante, vernieuwende en inspirerende succesverhalen.

Filter
Omroep West App

Zo ontwikkelde SDIM een campagne die meer 21% meer actieve app gebruikers opleverde

Een data specialist en een advertising specialist vanuit SDIM werden verantwoordelijk voor het implementeren van de juiste tracking en het opzetten van de advertentiecampagnes via UAC, display, Facebook en Instagram. Omroep West maakte hierdoor een grote digitaliseringsslag door op het gebied van tracking en analytics.

SEO strategie zorgt voor 1000% stijging in organisch verkeer voor Nedstar

SDIM ontwikkelde een nieuwe SEO-strategie om Nedstar’s organische vindbaarheid, vooral internationaal, te verbeteren. De strategie richtte zich op het opbouwen van thought leadership en topical authority voor Nedstar in hun niche. De doelen waren meer organische conversies, betere vindbaarheid hoger in de zoekfunnel en Nedstar de #1 autoriteit op biologische alcohol te maken. Als resultaat steeg het organische verkeer met maar liefst 1000%, waarbij Nedstar beter vindbaar werd voor transactionele zoekwoorden en hun expertise kon uitdragen.
Fundustry case

Hoe optimalisaties aan de landingspagina zorgde voor 32,3% meer conversies voor Fundustry

SDIM optimaliseerde de landingspagina van Fundustry door een gefocust redesign met heldere call-to-actions voor een specifiek product. Na A/B-testen en data-gedreven validatie, resulteerde dit in 32,3% meer conversies en 21,4% lagere kosten per conversie. Lees meer in onze case.
Klanten aan het woord

FNV werkt al sinds 2010 heel prettig samen met SDIM. Het team weet alles over online marketing en je kunt iedere vraag bij ze neerleggen. Ze denken altijd goed mee, delen graag hun kennis en door de korte lijnen kunnen ze snel schakelen. Dat is een groot voordeel voor een vakbond, waar soms op korte termijn een online campagne moet worden opgezet. Wij schakelen SDIM regelmatig in voor de grotere social advertising campagnes en bij het opzetten van online wervingscampagnes roepen we vaak hun hulp in voor conversie optimalisatie en de inrichting van Analytics.

Irena Marmelstein
Communicatieadviseur bij FNV
Irena Marmelstein
Burgerbar social media case fotoshoot

Het social succesverhaal van Burgerbar: 648% meer bereik op Instagram

In 2023 groeide het bereik van Burgerbar op Instagram met 648% ten opzichte van 2022. Op Facebook was dit 260%. Lees welke strategische keuzes SDIM heeft gezet om deze groei te bereiken.
Surfana campagne

Hoe SDIM voor Surfana een creatief concept bedacht dat meer dan 500.000 mensen bereikte

Surfana wil de bekendheid van hun merk vergroten en de surf lifestyle toegankelijk maken voor iedereen. Ze vroegen SDIM om een creatief concept voor hun social mediakanalen te ontwikkelen. De campagne speelde in op de behoefte van mensen om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen en presenteerde surfen als een aantrekkelijke aanvulling op het hectische leven. Door slimme copylines te combineren met bestaand beeldmateriaal, bereikte de campagne meer dan een half miljoen mensen. Dit leidde tot een significante stijging in boekingen voor Surfana’s camps en lessen.

Hoe Sanquin met een full funnel Arbeidsmarktcampagne een YOY uplift in sollicitaties realiseerde van 23%

Sanquin staat, volgens een onderzoek van Randstad, in de top 3 van beste en meest aantrekkelijke werkgevers van Nederland. Toch heeft ook Sanquin moeite met het vervullen van functies binnen de IT en Research/Laboratorium sector. SDIM draaide een full funnel vacaturemarketing campagne gericht op deze sector en Sanquin zag een YOY uplift van 23% in sollicitaties. Meer weten? Lees het in deze case!
Klanten aan het woord

Het voorjaar van 2020 heeft voor Save the Children nogmaals bewezen dat SDIM een erg bedreven en prettige partner is. Met hen kunnen we binnen onze online marketing goed en snel inspelen op allerlei voorvallen, zelfs complexe situaties als de coronacrisis. De resultaten van deze campagne spreken voor zich. Door hun
expertise en flexibiliteit hebben we in korte tijd een succesvolle YouTube campagne kunnen opzetten, waarmee we in een moeilijke periode, middenin de coronacrisis, klappen hebben kunnen opvangen die vielen binnen andere marketingkanalen. Ik kijk uit naar de mooie campagnes die wij samen nog gaan ontwikkelen!

Lilla Vonk
Digital advertising & conversie specialist
Lilla Vonk

WIJ BEHALEN DIGITAAL SUCCES VOOR