Structurele Conversie Optimalisatie

A/B & Multivariate testing

Met een A/B testtraject gaat u pas echt grondig aan de slag met conversie optimalisatie. Op basis van voldoende data kunt u wetenschappelijk aantonen welke variant van een pagina, formulier of checkout het best voor uw website werkt.

Waarom SDIM

  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • 20 jaar online marketing ervaring
  • Altijd het snelst met de nieuwste ontwikkelingen
HomeDienstenConversie OptimalisatieStructurele Conversie OptimalisatieA/B & Multivariate testing

Van Setup naar Structureel

Tijdens de setupfase van het Website Conversie Optimalisatie traject, heeft u de performance van uw online succes inzichtelijk gemaakt. Naast de concrete actiepunten die hier uit zijn voortgekomen, heeft u met deze Website Performance Analyse ook probleemgebieden van uw website in kaart gebracht, waarvan u niet 100% zeker bent welke wijzigingen u hier aan kunt maken om uw online conversiepercentage te verbeteren.

Hoe ziet een testing traject er uit?

  1. Bepalen teststrategie: SDIM adviseert, op basis van de Website Performance Analyses de pagina’s of elementen voor de eerste testen
  2. Bepalen succes KPI’s: vast stellen van de metric die “succes” bepaald.
  3. Bepalen testduur
  4. Bij elke geadviseerde test wordt een hypothese opgesteld.
  5. Ontwerp testvariant: SDIM adviseert u over de te ontwerpen testvariant. Wie de testvariant ontwerpt, is in overleg vast te stellen;
  6. Draaien test
  7. Rapportage
  8. Ezovoorts

Wat levert SDIM?

We zorgen voor een gestructureerd testplan. We formuleren hypotheses om de kans van slagen te vergroten. Alles is te testen, maar bij een goede test leert u meer over uw doelgroep. Deze kennis zet u in, om uw site te optimaliseren. We zetten de test op, monitoren en brengen verslag uit wat de winnende variant is en wat de testresultaten zijn. Wanneer de winnaar niet de controlevariant is, dan ontvangt u van ons de winnende variant. Deze kunt u direct implementeren in uw site.

Kortom, A/B testen doet u wanneer u zeker wilt weten welke verandering op de site een verbetering teweeg brengt in de conversie. En wanneer u wilt dat de site beter aansluit op de bezoekers.

 

 


Vragen over A/B & Multivariate testing?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op