Verloren vertoningsaandeel (budget) AdWords terugbrengen naar nul

Bij het geven van de gratis second opinion op AdWords campagnes lopen wij erg vaak tegen het feit aan dat campagnes een hoog verloren vertoningsaandeel hebben door een te laag ingesteld dagbudget. De advertenties uit de campagnes worden dan niet áltijd weergegeven omdat het dagbudget daarvoor te laag is ingesteld. U loopt dus advertentie vertoningen mis, mogelijk ook op een tijdstip dat er een potentiële klant op zoek is.

Wat gebeurt er met advertenties als het dagbudget te laag is ingesteld?

Als het dagbudget niet toereikend is voor álle clicks die er op een dag gerealiseerd kunnen worden, dan zal Google de advertenties niet altijd vertonen. U kunt door middel van een campagne-instelling  kiezen op welke wijze de advertenties in dat geval moeten worden weergegeven:

  • Advertenties zo snel mogelijk weergeven: De advertenties worden in de ochtend weergegeven tot het dagbudget is bereikt.
  • Advertenties gelijkmatig weergeven: De advertenties worden gelijkmatig weergegeven gedurende de dag. Het beschikbare dagbudget wordt automatisch gelijkmatig verspreid over de hele dag.

Nadeel van verloren vertoningsaandeel (budget)

Er kleven belangrijke nadelen aan het feit dat er advertentievertoningen verloren gaan door een te laag ingesteld dagbudget:

  • U weet niet precies hoeveel meer resultaat u had kunnen halen uit de AdWords campagne als het dagbudget hoger was.
  • Het is niet duidelijk wanneer uw advertentie wordt weergegeven. Mogelijk wordt de advertentie niet weergegeven op de tijdstippen dat uw doelgroep naar u zoekt.

Wat is het verloren vertoningsaandeel van uw campagne?

Wilt u weten wat het verloren vertoningsaandeel van uw AdWords campagne is, ga dan als volgt te werk:

  1. Log in bij uw AdWords account
  2. Selecteer het tabblad campagnes
  3. Klik op kolommen / kolommen aanpassen
  4. Kies in de linker kolom concurrentiestatistieken
  5. Kies verloren vert. aandeel (budget)
  6. Klik op opslaan.

De oplossing om het verloren vertoningsaandeel naar nul te brengen

Zet het dagbudget van uw AdWords Campagne hoger/open. Als u per dag niet te veel geld wil uitgeven, dan kunt u afbieden per advertentiegroep en/of  per zoekterm. Zo behoud u optimale controle over de kosten/opbrengsten van de AdWords campagne.

Let wel op dat u de resultaten van de zoektermen goed in de gaten houdt en de biedingen, op basis van het resultaat van de zoekterm, waarnodig verlaagt of verhoogt. De kosten per click en het aantal clicks kunnen flink fluctueren, bijvoorbeeld door concurrentie of seizoensinvloeden. Het continu monitoren en bijsturen van een AdWords campagne is daarbij noodzakelijk voor het beste resultaat.

Wil u meer informatie over verloren vertoningsaandeel (budget) of het verbeteren van een bestaande AdWords campagne, neem dan contact met S&D Interactive Media op.

Vragen over Verloren vertoningsaandeel (budget) AdWords terugbrengen naar nul?

Tijmen Duijvenvoorde, van

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.