Zoekmachine Adverteren – veelgestelde vragen

S&D Interactive Media heeft voor u een overzicht gemaakt van veelgestelde vragen. Zit het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op.

Kan mijn bedrijf op de eerste positie van een zoekmachine terecht komen?

Ja, dat kan, alleen kan het nooit 100% worden gegarandeerd door online marketing bureau’s. Laat u niets wijsmaken door mooie praatjes en beloftes! 

Wat kost adverteren met Google AdWords?

De meeste zoekmachines werken voor search engine advertising (SEA) met een veilingsysteem en kunnen vooraf slechts een globale inschatting geven van het clickvolume en de verwachte te betalen clickprijzen. Op basis daarvan kan het aantal leads of verkopen worden doorgerekend. S&D Interactive Media helpt u daarbij met concreet advies vooraf en stuurt tussentijds uw campagne bij en blijft overleggen over de behaalde versus gewenst kosten per bestelling en het haalbare volume. Als uw campagne éénmaal draait is het voorspellen van volume bij een aangepast budget of clickprijs niet moeilijk meer. De eerste maand, of €500 budget zijn altijd het meest spannend. Heeft u al een AdWords campagne gedraaid? Dan is dus er al resultaatdata en kan er  veelal vooraf wel een goede inschatting worden gemaakt.

Mijn bedrijf levert alleen regionaal, is zoekmachine adverteren iets voor mij?

Ja. Alle zoekmachines leveren mogelijkheden om uw advertenties te richten op bepaalde locaties. Steden, regios of provincies is allemaal mogelijk, maar er kan soms ook meer dan dat. Vraag ons gerust om hulp hierbij

Hoeveel clicks, leads of verkopen kan ik verwachten uit Google AdWords?

Gouden regel (bij gelijke overige omstandigheden):

Meer bieden = hogere advertentiepositie = meer volume.

Het advies is om op basis van uw specifieke situatie te kijken naar het maximum bedrag dat u per click/lead of sale bereid bent uit te geven, waarna er gekeken kan worden naar het volume wat bij die omstandigheden haalbaar is. De resultaten van de zoekmachine ranking zijn niet vooraf in te schatten. Het zou een geïntegreerd onderdeel van uw marketing strategie moeten zijn om hier structureel mee aan de slag te gaan. Gulden regel is dat bij goede opvolging van alle adviezen 20% verbetering in organisch resultaat haalbaar zou moeten zijn. Het kan echter ook ruim meer zijn. Niet toegestane SEO praktijken uit het verleden kunnen echter ook roet in het eten gooien.

Ik heb maar weinig budget, is AdWords iets voor mijn bedrijf?

Ja, als uw organisatie voor minimaal een deel van uw verkopen, leads of advertentieinkomsten afhankelijk bent van uw website. U bepaalt in Google AdWords zelf hoeveel u betaalt voor een klik op uw advertentie, dus budget is geen restrictie.

Kan ik zelf een campagne opzetten?

Ja, echter specialistische kennis zorgt voor meer resultaat en bespaart tijd. Daar staat tegenover dat het inhuren van kennis en tijd kosten met zich mee brengt. S&D Interactive Media projectkosten verdient u terug vanaf €250 mediabudget per maand, afhankelijk van uw situatie. Laat het u voorrekenen.

Maakt S&D Interactive Media garantie afspraken?

Ja, dat kan, maar alleen als u als opdrachtgever blijk geeft van inzicht in de materie. We helpen u graag met de benodigde kennis. Op basis van doelstellingen en testen kan een goede inschatting gemaakt worden van het te verwachten resultaat, waarna u van S&D Interactive Media mag verwachten dat zij bovengemiddeld zullen presteren. Er kan bovendien een bonus afspraak gemaakt worden. Samenwerking is hierbij de sleutel!

Vragen over Zoekmachine Adverteren – veelgestelde vragen?

Mark Piket

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.