Remarketing campagnes

Programmatic remarketing

SDIM heeft ruime ervaring in het opzetten en optimaliseren van remarketing campagnes via onder andere YouTube, Google Ads en via Programmatic / Realtime bidding (RTB) platformen. De keuze of remarketing moet worden ingezet en via welk online middel dit moet worden toegepast hangt van het type product en dienst, de oriëntatiefase en de doelstellingen. In overleg met u worden de juiste KPI’s bepaald om de campagne te beoordelen en te optimaliseren.

Waarom SDIM

  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • In-house ontwikkelde toolkit, of via uw bestaande tooling
  • Altijd het snelst met de nieuwste ontwikkelingen
HomeDienstenRemarketing campagnesProgrammatic remarketing

Waarom remarketing via programmatic

De kern van remarketing blijft hetzelfde. Of het nu om een Google Ads remarketing campagne gaat of om een programmatic remarketing campagne. Een gebruiker wordt namelijk opnieuw benaderd. Al dan niet met een andere boodschap. Een verschil met Google Ads is dat bij Google Ads alleen mogelijk is om een gebruiker te remarketen als deze op de website is geweest. Soms hanteert Google bepaalde technische eisen en voorwaarden. Hierdoor is remarketing niet altijd mogelijk of beperkt inzetbaar. Met programmatic remarketing is het ook mogelijk om:

  • juist gebruikers te remarketen die níet hebben geklikt op een banner.
  • luisteraars van bijv. uw radio spots te remarketen
  • externe, additionele databronnen te gebruiken
  • betere targetting opties dan Google Ads alleen biedt in te zetten voor uw doelgroep
  • Advertsing voor producten die niet binnen de Google policies vallen (bijv. micro-leningen, usenet toegang etc.)
  • additioneel bereik te realiseren
  • advertising binnen mobile apps
  • goedkoper te adverteren……
  • etc.

Hoe kan SDIM u helpen?

SDIM stelt in overleg met u de programmatic remarketing campagne volledig optimaal in. Doelgroep segmentatie en prospecting kan op meerdere manieren worden ingesteld, bijvoorbeeld via analyse van websitebezoekers die een bepaalde pagina op uw site hebben bezocht. Of een banner hebben gezien, maar niet erop hebben geklikt. Na livegang optimaliseert SDIM de mediaspend over alle plaatsingen, devices, tijden etc. Altijd maximale effectiviteit dus.


Vragen over Programmatic remarketing?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op