Elke fase wordt afgerekend op een andere KPI, daarnaast is voor elke fase een aparte aanpak gekozen qua boodschap, content en landingspagina. De best presterende advertenties in touch, op basis van cpm, en tell, op basis van ctr, hiernaast.
Touch
In de touch fase wil Sanquin zichzelf als werkgever neerzetten bij de potentiële doelgroep. Om Sanquin als werkgever goed te laten zien is gekozen voor een video. Mocht de gebruiker doorklikken dan landt deze op een algemene werken bij pagina van Sanquin.
- KPI: CPM
- CTA: Ontdek werken bij Sanquin
- Content: Video
- Landingspagina: https://www.sanquin.org/nl/werken-bij
Tell
In de tell fase worden de potentiële kandidaten meegenomen in de USP’s van werken bij Sanquin. Hier is gekozen voor beeld om zo de focus te leggen op het doorklikken naar de website. Sanquin heeft landingspagina’s ontwikkeld voor de Tell fase die goed aansloten bij de campagnes.
- KPI: Klikken
- CTA: Bekijk onze vacatures
- Content: Beeld
- Landingspagina: https://www.sanquin.org/nl/werken-bij/ict en https://www.sanquin.org/nl/werken-bij/lab
Sell
In de sell fase zoekt een gebruiker naar informatie over de vacatures. De focus hier is de gebruiker leiden naar de juiste vacatures.
- KPI: Sollicitaties
- CTA: Solliciteer direct
- Content: Vacaturetekst
- Landingspagina: Specifieke vacature landingspagina’s