Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opBij SEO wordt vaak geassocieerd met: moeilijk, tijdrovend, ingewikkeld, enzovoorts. In realiteit ligt dat genuanceerder, goede SEO vereist inderdaad een investering in tijd, kennis en budget. Toch neemt dat niet weg dat u een hoop werkzaamheden zelf kunt doen als u de basis van SEO beter begrijpt. Bovendien helpt het u ook het belang van SEO voor uw organisatie beter te begrijpen en de juiste keuzes te maken. De SEO basiscursus is de ideale start om u op weg te helpen.
U zocht op SEO-cursus en u vond ons en niet een van onze vele concurrenten. Hoe hebben we dat voor elkaar gekregen? Misschien nog wel een belangrijkere vraag, kunnen we dat u ook bijbrengen? Het antwoord is voluit ja, dat kunnen we zeker!
SDIM is een online marketingbureau met ruim tien jaar ervaring in het uitvoeren van SEO-analyses voor onze klanten. Deze ervaring nemen we mee in onze SEO-trainingen en workshops. Voordat we verder gaan: waar staat SEO eigenlijk voor?
Search Engine Optimization. In goed Nederlands, zoekmachineoptimalisatie. Lekker voor Scrabble en nog beter voor uw bedrijf. Dat was les 1, die krijgt u van ons.
Tijdens de SEO-cursus komen onder andere volgende vragen aan bod:
Een echte gedegen SEO-opleiding bestaat nog niet anno 2019. De opleiding tot SEO is een combinatie van een set vaardigheden die nauw samenhangen met de drie pilaren van SEO.
Content: een getrainde SEO-specialist kan goed schrijven. Een pagina die voldoet aan het SEO-stramien en ook nog eens lekker leest. Een pagina die perfect aansluit op de intentie van degene die de zoekopdracht invult. Dat is best knap. Het is zeer goed aan te leren en, alvast een geheim van het vak, het is vooral een kwestie van oefenen.
Techniek: basisbegrip van HTML, CSS en JavaScript zijn zeer wenselijk. Het zijn de bouwstenen van het internet. Vrijwel iedere website op het web is opgebouwd uit deze drie ingrediënten. Techniek bepaald in grote mate of een zoekmachine goed bij de content op uw site kan. Zoekmachines ontlenen hun bestaansrecht namelijk aan het tonen van goede antwoorden op zoekvragen.
Autoriteit: online autoriteit is de derde pijler van SEO. Het is ook de pijler waar de meeste misverstanden over bestaan. Helpt het als mijn buurman een link plaatst? Moet ik op alle startpagina’s een link hebben staan? Of is één link van hoge kwaliteit meer waard dan 1.000 slechte? We kunnen alvast een tip van de sluier oplichten: ja, kwaliteit is veel belangrijker en slechte links kunnen uw website zelfs schaden!
Tijdens onze SEO-cursus behandelen we enkel de basics van de drie pilaren. Dit kost al ruim een dagdeel en we verwachten dat uw hoofd tolt na de sessie.
Wat kunt u na de SEO-basistraining?
We werken samen één of meerdere websites door aan de hand van de hand-out die u meekrijgt. Aan het eind van de sessie bent u in staat uw developers, copywriters en linkbuilders beter aan te sturen of om zelf aan de slag te gaan met de basis van SEO. We willen u er op wijzen dat deze training niet inhoudelijk ingaat op content creatie of linkbuilding.
Beheerst u de basis van SEO al? Dan willen we u graag verwijzen naar één van onze opvolgende trainingen. Deze zijn gestructureerd rondom de drie pilaren van SEO: content, techniek en autoriteit.
Voor iedereen die meer resultaat uit een website wil halen. We denken aan de volgende rollen:
Weet u niet zeker of deze cursus bij u past? Bel dan geheel vrijblijvend voor advies.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op