Google Ads Training
Zelf aan de slag met Google Ads? Dat kan, maar is lang niet zo eenvoudig. De kwaliteit van een Google Ads campagne is bepalend voor het succes en dus is kennis van het programma een absolute vereiste. Waar uitbesteden in sommige gevallen niet kan of niet wenselijk is, bieden de Google Ads trainingen van SDIM uitkomst.
- Direct inzetten van praktische kennis
- Gepersonaliseerd advies op maat
- Begeleiding door ervaren specialisten
Met Google Ads training op maat van SDIM kun jij zelf aan de slag met het opmaken en optimaliseren van jouw Google Ads campagnes. Zo zorg je ervoor dat je rendement haalt uit je campagnes en je doelstellingen behaalt. SDIM staat bekend om de no-nonsense aanpak en high-end niveau. In die stijl streeft SDIM er ook naar om trainingen te geven. Een informele sfeer met veel interactie tussen cursist en trainer maar inhoudelijk ijzersterk en professioneel. Ook wordt er altijd voor gezorgd dat er voldoende ruimte is voor vragen en de agenda niet per se ‘heilig’ is. Zo kan het zeker voorkomen dat tijdens een training een vruchtbare, leerzame discussie ontstaat, graag zelfs! SDIM levert Google Ads trainingen op een aantal niveaus. Locatie, datum en tijdstip zijn in overleg flexibel in te plannen. SDIM kan de trainingen geheel aanpassen naar jouw wensen en behoeften.
- Basis
- Advanced
- Expert
- Custom in-company (op maat)
De training wordt aan de hand van jouw behoefte op maat aangeboden en dit kan van een dagdeel van 3-4 uur zijn tot aan meerdere dagen.
Inhoud van een Google Ads training
Google Ads is enorm geavanceerd en heeft vele soorten opties om verschillende campagnes op te zetten. Ook daarna is de setup van de campagnes flink wat handmatig werk, voordat je daadwerkelijk live kan gaan met een campagne. In de training gaan we inhoudelijk in op de volgende onderwerpen:
Basis
- Account aanmaken
- Campagne opzet, structuur
- Zoekwoorden analyse via de Zoekwoordplanner
- Uitsluitingszoekwoorden
- Zoektypen
- Kwaliteitsscore van Google per zoekterm
- Advertentieteksten schrijven
- Campagne-instellingen
- Google Ads editor
- Koppeling aan Google Analytics
- Facturatie
Advanced
- Targeting
- Extensies
- Conversies
- Omzetmeting
- Startbiedingen
- Live zetten Ads campagne
- De eerste campagneweek
- Quality score optimalisatie
- Advertentieplanning
- Biedingsoptimalisaties
Expert
- RLSA
- Google Display Netwerk en remarketing
- Google Performance Max camapagnes
- Google Demand Gen-campagne
- Customer Journey Ad groups
- Automatische Scripts
- Bid management tools