Met content maakt u het verschil, ook voor zoekmachines

SEO Content

Zonder goede content zal een technisch perfecte website nooit goed scoren, laat staan een domein worden met hoge autoriteit. Als onderdeel van een SEO strategie is het optimaliseren van de content (on-site) dus cruciaal.

Waarom SDIM

  • Top 3 Emerce 100
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau

Contentproductie en resources

Voor het behalen van goede organische resultaten is het essentieel om op uw website relevante, unieke en waardevolle content aan te bieden aan uw bezoekers. Content is niet voor niks één van de drie SEO-pijlers, naast techniek en autoriteit. Die pijlers zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

De grootste valkuilen bij content optimalisatie zijn tijd en resources. Content optimalisatie is immers meer dan alleen het aanpassen van page titles en descriptions. Het heeft betrekking op alles wat er aan content op uw website aanwezig is, tot aan de benaming van uw menu-items en url-structuur aan toe. Het vergt niet alleen tijd om al die content te produceren (of optimaliseren) het maken van de juiste keuzes als het gaat om de structuur en benaming van de url’s is een belangrijk proces waar veel analyse- en denkwerk in gaat zitten. Die tijd en prioriteit krijgt het lang niet altijd. Zonde! Want juist daar kan het verschil gemaakt worden.

Aan de slag met kwalitatief hoogstaande content

SEO content optimalisatie

De laatste jaren is het steeds belangrijker geworden om bezoekers te voorzien van content van hoge kwaliteit. Dat blijkt onder andere uit diverse Google updates, zoals de Panda Update en de richtlijnen van Google, zoals E-A-T (Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness; kort gezegd in hoeverre bent u een betrouwbare autoriteit en expert op het vlak waar u over schrijft). Zogenaamde ‘platte content’ is leuk als het gaat om een standaard productpagina, maar u kunt pas echt het verschil maken als u dieper op de materie in gaat. Daarom werken kenniscentra, faq’s, blogs en begrippenlijsten ook zo goed om kwalitatief verkeer naar uw site te leiden.

Oke, dus goede content is onmisbaar voor een website anno 2019. Maar welke stappen kunt u nou het beste doorlopen? Het heeft immers weinig zin om zonder plan in het wilde weg allerlei teksten te gaan schrijven.

Zoektermenonderzoek

Een content optimalisatie traject bij SDIM start altijd met het uitwerken van een zoektermenonderzoek. Hiermee wordt in kaart gebracht waar uw (potentiële) doelgroep op zoekt. Vervolgens kijkt SDIM hoe uw website op deze termen scoort. Met andere woorden, weet uw doelgroep u wel te vinden?

Op basis van de keywordanalyse levert SDIM een advies over welke pagina’s geoptimaliseerd moeten worden en over welke onderwerpen er nieuwe content geschreven moet worden. Daarnaast wordt ook uw url-structuur onder de loep genomen. Staan de belangrijkste pagina’s wel hoog genoeg in de hiërarchie van uw website? Uw belangrijkste product of dienst krijgt nooit een goede ranking als deze 3 of 4 lagen diep in de website verstopt zit.

Full Funnel Contentplan

Op basis van het afgenomen zoektermenonderzoek stelt SDIM contentadviezen op in een full funnel contentplan. In het contentplan staan diverse adviezen voor het aanpassen van bestaande content en het creëren van nieuwe content. Daarbij wordt rekening gehouden met de verschillende ‘funnelfasen’ waar uw doelgroep zich in bevindt. Actiegerichte content zorgt voor conversie en moet op een andere manier geschreven worden dan awareness content. Die laatste zorgt echter weer voor hoger volumes in bereik en traffic. Zo bent u zichtbaar door de hele customer journey.

Het contentplan is leidend voor de volledige content invulling van uw website, maar ook daar buiten. Met behulp van keyworddata kunt u namelijk ook een volledige linkautoriteit strategie uitrollen. Hoe dan ook zorgt u dat het produceren van gerichte content altijd top of mind blijft binnen uw bedrijf.

SEO copywriting

U bent geadviseerd over de onderwerpen waar u over kunt gaan schrijven. Maar dikwijls heeft u zelf die capaciteit niet om al die content te schrijven. SDIM kan dit onderdeel voor u uit handen nemen. De SEO copywriters van SDIM creëren kwalitatieve content en implementeren de zoektermen op nauwkeurige wijze in de content van uw website terwijl uw website prettig leesbaar blijft voor uw bezoekers. Het is ook mogelijk een of meerdere SEO-copywriting trainingen af te nemen zodat uw team volledig SEO-minded is.

Website structuur advies

Zoals gezegd is een logische en heldere website structuur zowel voor uw bezoekers als voor de zoekmachines belangrijk.

Op basis van de data uit het zoektermenonderzoek stelt SDIM een advies op over de optimale website structuur. Hoe kunnen de hoofdcategorieën en de subcategorieën op uw website het beste worden ingedeeld? Hoe gaat u om met het benoemen van uw producten en diensten? Leuk dat u die tafellamp een zelf verzonnen naam heeft gegeven, maar uiteindelijk begint de zoektocht naar een tafellamp bij het woord tafellamp, en niet bij een verzonnen woord.

Metadata optimalisatie

De titel en meta description van een pagina behoren tot de metadata. Beiden zijn belangrijk omdat ze in de zoekresultaten worden getoond en dus invloed hebben op de CTR naar uw website. Daarnaast is de titel een rankingfactor.

SDIM kan u helpen bij het optimaliseren van uw meta data zodat u een zo aantrekkelijk mogelijk zoekresultaat aan uw potentiële bezoekers kunt tonen.

Content optimalisatie bij SDIM

Wilt u perfecte webcontent die ook nog eens optimaal is voor zoekmachines? Kies dan voor het content optimalisatietraject bij SDIM. Zo zorgt u voor een datagedreven aanpak volgens de laatste standaarden en vereisten die door zoekmachines worden gesteld. SDIM kan zo u wilt het hele traject, van zoektermenonderzoek tot contentproductie en implementatie uit handen nemen. Maar SDIM kan ook functioneren als begeleider, coördinator of coach van het traject. Net waar u behoefte aan heeft en afgestemd op uw interne resources. Wilt u alles zelf doen maar ontbreekt het u aan kennis? Kijk dan ook eens naar het aanbod teamtrainingen en SEO opleidingstrajecten, voor elk type organisatie kan een training of begeleidingstraject worden geleverd.

Waarom SDIM

  • Meer dan 10 SEO experts in verschillende SEO ‘disciplines’
  • Datagedreven aanpak waarbij zoektermendata leidend is
  • Ecommerce SEO-specialist
  • Specialist in Digital PR
  • Op maat gemaakt SEO-advies voor uw situatie
  • High-end SEO óók voor niet beursgenoteerde bedrijven
  • Transparant in werkwijze en resultaat
  • Full funnel-SEO
  • Expert in 30+ SEO-tools
  • Werken op locatie mogelijk 
  • Ervaring met alle content management systemen (CMS)
  • Expert in SEO-migraties
  • Team trainingen en/of expert-sessies op allerlei niveaus beschikbaar

Bent u benieuwd wat SDIM voor u kan betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact op.


Vragen over SEO Content?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op