27 augustus 2025

Asset Studio beta in Google Ads

1 minuut lezen

Tijdens Google Marketing Live 2025 werden verschillende ontwikkelingen en updates aangekondigd. Uiteraard mocht het thema AI niet ontbreken. Één van de updates dat werd aangekondigd is Asset Studio in Google Ads.

Zoals de naam al een deels doet vermoeden is Asset Studio een tool binnen Google Ads. Hiermee stelt Google adverteerders in staat om eenvoudig in een centrale omgeving hun creatives te beheren en aan te passen.

Op dit moment zijn dit de mogelijkheden met afbeeldingen:

  • nieuwe afbeeldingen creëren door middel van prompts
  • lifestyle afbeeldingen aanmaken met behulp van afbeeldingen en een prompt
  • bestaande afbeeldingen tweaken (bijvoorbeeld de objecten, kleuren en achtergrond)
  • meerdere afbeeldingen tegelijk bewerken

Met video’s zijn dit de mogelijkheden:

  • met afbeeldingen en tekst een video creëren
  • video’s inkorten
  • voice-overs toevoegen

Hoewel de output van AI-gegenereerde content (afbeeldingen en voice-overs) nog achterblijft ten opzichte van handmatige productfoto’s of natuurlijk ingesproken voice-overs, is de kwaliteit over het algemeen wel voldoende. Zeker voor adverteerders met een beperkt marketing budget waar de keuze is tussen geen creatives en AI-generated creatives.

In het tijdperk met AI-driven campagnes, zoals met PMax is het doorlopend testen van creative assets één van de belangrijkste optimalisaties. Google ondersteunt adverteerders hierin met Asset Studio. Het is aannemelijk dat Google Asset Studio in de toekomst verder gaat uitbreiden met mogelijkheden om ook video’s te creëren met prompts.

Content

bericht contact met ons

Contact

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *