Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opInternet komt in steeds meer dingen terug. Op de telefoon en tablet uiteraard, maar internet is steeds vaker geïntegreerd. Denk aan: televisies, babyphones, beveiligingssystemen enz. In de toekomst wordt het aandeel van internet binnen je dagelijkse routine alleen maar groter. Het meest uitgesproken voorbeeld daarvan is wel Google Glass (Collega Ewoud probeert Google Glass alvast uit in Dublin). Deze ontwikkeling heeft zijn weerslag op onze manier van zoeken.
Zie daar de Hummingbird update van Google.
De core business van Google is zoeken (en vinden). Wanneer er een zoekopdracht wordt ingevoerd in Google, dan streeft Google ernaar om de pagina die het beste voldoet, hoog te laten ranken.
Daarom was deze Hummingbird noodzakelijk. Pagina’s worden niet alleen gerankt omdat het zoekwoord matcht met een zoekopdracht. De context waarin gezocht wordt, komt overeen met de context van het zoekwoord.
Bij deze update is het dan ook niet zo dat het algoritme sterk is aangepast. Het is meer de motor, die aan vervanging toe was.
We vergelijken het bij SDIM met een Senseo apparaat. Je giet water in het apparaat, water stroomt vervolgens door een pad waarna er (gore) koffie uit komt. Met veel moeite drink je vervolgens een Senseo koffie weg, maar het is eigenlijk niet echt waar je naar op zoek was. Op een dag vervang je het Senseo apparaat met een Nespresso apparaat. Het principe is hierbij eigenlijk hetzelfde. Je giet er wederom water in, maar het water stroomt door een cupje en wordt het anders verwerkt. Vervolgens eindig je met een warme, dampende kop koffie die smaakt naar meer! Met andere woorden, dezelfde input maar een compleet andere beleving! (Kom gerust langs voor een bakje koffie… 3x raden wat voor apparaat er staat ;-) )
Zoekwoorden zijn belangrijk geweest in Search. Losse woorden die de kern weergeven van wat er gezocht wordt. Alleen geven die woorden niet altijd het complete beeld. De toekomst van Search is niet meer zo gefocust op zoekwoorden, maar meer op hoe die zoekwoorden in relatie staan tot een persoon, doel, product of idee. Context is belangrijk. Vanuit welke behoefte wordt iets gezocht?
Wat voorbeelden:
Google gebruikt onze context en geschiedenis om te voorspellen wat we nodig hebben, op het moment dat we het nodig hebben. Het niet weergeven van de zoekwoorden (Not provided) van de organische bezoekers valt misschien niet zo heel toevallig vrijwel samen met dit kleine vogeltje.
Wilt u weten hoe u het beste uw site kunt optimaliseren voor de Hummingbird? Of heeft u gewoon trek in lekkere koffie? Neem contact op.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een reactie